Портних обеща проект за жп линия от Летище Варна до курортите
Варненският кмет смята, че това може да стане до два месеца, след като по-рано премиерът му каза да се случи
До два месеца ще бъде готов идейният проект за разширяването на трасето, по което ще минава жп линията от Летище Варна до курортните комплекси, обяви кметът на града Иван Портних за „24 часа“ по време на посещението на министър-председателя Бойко Борисов във Варна.
От думите на премиера стана ясно обаче, че и другият ни голям морски град, Бургас, подготвя проект за изграждане на градска железница. „Брюксел иска да види освен метрото и в другите градове градска железница. Предупреждавам те, съревновавате се с Бургас, които искат да направят гарата до Сарафово“, каза Борисов на Портних. Това означава, че жп линиите ще бъдат изградени с евросредства, а не с пари от бюджета на общината.
По време на посещението на премиера във Варна кметът на града изтъкна, че за развитието на Варна е изключително важно и доизграждането на магистрала „Хемус“, която трябва да свърже София с Варна.
„Никога в обозримите 50 години нямаше да стане АМ „Хемус“, ако не бяхме ние. Магистралата се строи на пълни обороти. Тези дни ще ходя да видя как вървят дейностите от Боаза в посока Плевен. От вчера вече напълно се работи по участъка Ботевград - Мездра. След няколко дни трябва да започне от Велико Търново от двете страни. Работи се много бързо. Това, което сме обещали, се прави на пълни обороти. Спазваме срока. Вчера започнахме и двата лота в Северозападна България. На 70 - 80 км машините работят. От Търговище към Шумен също се работи активно. Въпреки кризата с корона не спряхме строителството“, посочи Борисов.
По план завършването на магистрала „Хемус“ трябва да приключи през 2024 г. Ремонтите по нея обаче нямат край. До края на тази година трябва да приключи ремонтът на тунел „Витиня“, който от четири години блокира трафика за Северна България. Както Economic.bg вече писа обаче с това не приключват ремонтните дейности по тунелите на магистралата.
Новата цел на строителите са тунелите „Топли дол“ и „Правешки ханове“. И за двете съоръжения е обявена обществена поръчка за избор на изпълнител за комплексна оценка за съответствие с изискванията към строежите. Става дума за съвременните изисквания към пътните тунели, които са доста по-строги от тези през 1985 г., когато е изграден „Топли дол“ и от 1999 г., когато е строен „Правешки ханове“.