Две български вина с отличия на конкурс в Япония
Медалите отидоха за едноименната серия на "Вила Ямбол" от сортовете Шардоне и Каберне Совиньон
Огромен успех за България отбеляза едноименната серия вина Villa Yambol на престижния винен конкурс SAKURA AWARDS - Japan Women’s Wine Awards 2019, който се проведе през януари в Токио. Родният производител спечели един златен и един сребърен медал.
Бялото вино Villa Yambol от сорта Шардоне бе оценено със злато, а Villa Yambol от Каберне Совиньон – със сребро. Така България се нареди сред ключови производители като Франция и Италия, предлагайки вина на високо качество на изключително изгодна цена. В шестото издание на SAKURA AWARDS - Japan Women’s Wine Awards 2019 участваха 4326 проби на вина от 34 държави, сред които Аржентина, Австралия, Чили, Германия, Испания, Южна Африка, Нова Зеландия и други.
Любопитна подробност е, че оценяващите комисии на конкурса се състоят единствено от дами – 530 професионалисти във винената индустрия. Дегустацията и оценката на вината продължава два дни.
Щастливи сме, че защитаваме имиджа на България като производител на вина на пазар като японския, който е безкомпромисен по отношение на качеството. Надяваме се съвсем скоро така, както България е позната с киселото мляко, да популяризираме и българското вино.“, коментира изпълнителният директор Красимир Аврамов. Серията Villa Yambol е сред най-разпознаваемите и харесвани и на родния пазар. И двете наградени вина са от реколта 2017 г. Голямо предимство за производителя е, че 90% от вината са от собствени лозови масиви, което позволява гъвкавост и контрол на гроздето. „Вила Ямбол“ е сред ключовите винарни в страната и лидер по продажби и водещ износител. Избата реализира износ на вина за 31 пазара зад граница.
Основателката на конкурса SAKURA AWARDS - Japan Women’s Wine Awards г-жа Юми Танабе има 40-годишен опит във винената индустрия и е сред най-влиятелните фигури на японската винена сцена като автор, преподавател, вносител и дори производител. През изданието Wine Spectator тя коментира как се е вдъхновила за идеята в конкурса оценяващите да са само жени. „Когато стартирах състезанието в японските ресторанти сомелиерите бяха основно мъже. Те решаваха кои вина да влязат във винените листи. Дори вносителите и мениджърите покупки бяха от силния пол – те пък подбираха кои вина да се внасят. А ако погледнем потреблението, дамите са тези, които пият вино, купуват и харесват виното повече от мъжете в Япония. Затова реших да фокусирам усилията си върху жените и да продавам вино според женските предпочитания и вкусове“.