ЕС няма да дава пари за магистрали след 2020 г
Проектът за магистрала „Черно Море“ започва наново, а стабилизационната програма за БДЖ за идните 10 години ще бъде представена след седмица
~ 2 мин.
Европейският съюз няма да финансира строителство и ремонти на пътна инфраструктура след 2020 г., когато приключва сегашният програмен период от 2014 г., предаде „Сега“. Това съобщи зам.-министъра на регионалното развитие Николай Нанков.
На форум за стратегическата инфраструктура у нас вчера той алармира, че на България ще й се наложи да си търси други източници за изграждане на приоритетни проекти в по-дългосрочен период.
Според Нанков пак до 2020 г. трябва да се въведе поетапно и тол системата за платено преминаване по магистралите. В същото време страната ни трябва максимално ефективно да усвоява средствата за строителство на пътища по програма "Транспорт".
Изпълнението на магистрала "Марица" е напреднало до 89%, отчете на форума шефът на пътната агенция инж. Лазар Лазаров. Строежът на два участъка от "Струма" също върви добре, западната дъга на Околовръстното на София е готова на 66%, напредват обходите на Габрово и Монтана.
Всичките гореспоменати обекти трябва да бъдат завършени през тази година, за да не се загуби европейското финансиране за тях. До 2016 г. ще е готова оценката за въздействие върху околната среда на най-трудния участък от "Струма" - през Кресненското дефиле.
Шефът на компанията за стратегически инфраструктурни проекти Асен Антов обяви, че започва ново проектиране и ОВОС на магистрала "Черно море", за да имаме готовност за строеж при евентуално осигуряване на финансиране. Наличните предпроектни проучвания били от 2001 г.
Стабилизационната програма за БДЖ за идните 10 години ще бъде представена след седмица, обяви транспортният министър Ивайло Московски. Той потвърди, че с Брюксел често имаме разминавания за приоритетните трасета, които трябва да се финансират у нас, и посочи като пример 2-годишните спорове за магистрала "Хемус". Довършването на аутобана е в резервния списък на програма "Транспорт".
На форум за стратегическата инфраструктура у нас вчера той алармира, че на България ще й се наложи да си търси други източници за изграждане на приоритетни проекти в по-дългосрочен период.
Според Нанков пак до 2020 г. трябва да се въведе поетапно и тол системата за платено преминаване по магистралите. В същото време страната ни трябва максимално ефективно да усвоява средствата за строителство на пътища по програма "Транспорт".
Изпълнението на магистрала "Марица" е напреднало до 89%, отчете на форума шефът на пътната агенция инж. Лазар Лазаров. Строежът на два участъка от "Струма" също върви добре, западната дъга на Околовръстното на София е готова на 66%, напредват обходите на Габрово и Монтана.
Всичките гореспоменати обекти трябва да бъдат завършени през тази година, за да не се загуби европейското финансиране за тях. До 2016 г. ще е готова оценката за въздействие върху околната среда на най-трудния участък от "Струма" - през Кресненското дефиле.
Шефът на компанията за стратегически инфраструктурни проекти Асен Антов обяви, че започва ново проектиране и ОВОС на магистрала "Черно море", за да имаме готовност за строеж при евентуално осигуряване на финансиране. Наличните предпроектни проучвания били от 2001 г.
Стабилизационната програма за БДЖ за идните 10 години ще бъде представена след седмица, обяви транспортният министър Ивайло Московски. Той потвърди, че с Брюксел често имаме разминавания за приоритетните трасета, които трябва да се финансират у нас, и посочи като пример 2-годишните спорове за магистрала "Хемус". Довършването на аутобана е в резервния списък на програма "Транспорт".