Facebook създаде чатбот, който се учи да преговаря
Изкуственият интелект все още е в експериментален период
~ 2 мин.
На още една крачка по-близо сме от това да поискаме от Facebook да ни уговори вечеря с приятели вместо нас. Компанията обяви, че е създала чатбот, който не просто да води диалог, а е способен да усвои в такава степен потребителските предпочитания, че да преговоря и да прави уговорки вместо нас.
Новата технология бе оповестена от изследователската лаборатория по изкуствен интелект на компанията в сряда. Според разработчиците на Facebook това е ключова стъпка към създаването на персонални цифрови асистенти.
„Можем да си представим, че в недалечно бъдеще всеки бизнес и всеки индивид ще има собствен представител – нещо като агент за разговори“, коментира пред CNN Дрюв Барта, гост-изследовател в екипа на Facebook и професор в Georgia Tech. Той допълва, че в крайна сметка всички мразим тези разговор и не би трябвало да си губим времето в тях.
Благодарение на чатботовете в бъдеще ще можете да си спестите неловките преговори за цената на даден продукт или разговорите с представител на отдел обслужване на клиенти. На него можете да разчитате и че ще уговаря подробности за срещи за обяд или вечеря.
Facebook вече е тествал своя онлайн преговарящ бот сред хора и експериментът е установил, че уменията му са сравними с човешките. Напредъкът е в това, че чатботовете ще могат да поддържат вътрешен монолог със самите себе си, а алгоритъмът е така разработен, че да следи как протича разгоговорът и как отговаря отсрещната страна, като по този начин се учи да преговаря по-добре.
По време на изследването изкуственият интелект на Facebook е напреднал значително в практическия процес. Той е усвоил тънкости на преговорите и е се е научил, че не винаги трябва да стига до споразумение веднага, както и да предлага контра оферти. Дори е успял да предприеме по-сложни стратегии като това да реагира агресивно в първия момента и едва след това да мине в отстъпление.
Засега проектът е в експериментален етап и не се знае кога ще бъде достъпен за масовия потребител.