Край на почти двегодишната серия от рекордни тримесечни доставки на Tesla
17.9% е спадът през второто тримесечие спрямо предходното
Tesla Inc достави 17.9% по-малко електрически превозни средства през второто тримесечие спрямо предходното. Причината се COVID прекъсванията в Китай, които нарушиха веригата на производство и доставки, предава Reuters.
Най-големият производител на електрически автомобили в света заяви в събота, че е доставил 254 695 превозни средства през периода от април до юни. За сравнение през предходното тримесечие бройката бе 310 048. Актуалните резултати бележат края на почти двегодишна серия от рекордни тримесечни доставки.
Възобновяването на случаите на COVID-19 в Китай принуди Tesla временно да спре производството във фабриката си в Шанхай, като също така засегна съоръженията на доставчиците в страната.
Компанията вече увеличава дейността в китайския си завод, което ще тласне доставките през втората половина на годината.
В началото на юни главният изпълнителен директор на компанията – Илон Мъск, каза, че има „супер лошо предчувствие“ относно икономиката и че ще трябва да съкрати около 10% от служителите на Tesla.
Мъск увери, че търсенето на автомобилите на марката остава силно, но все още са налице предизвикателствата пред веригата на доставки.
През юни Tesla отново повиши цените на някои от своите модели в Съединените щати и Китай, след като Мъск предупреди за значителен инфлационен натиск при суровините и логистиката.
Що се отнася до производството, юни 2022 г. е бил най-силният месец в историята на компанията, се посочва в съобщението на Tesla.
Анализаторите очакваха брандът да отчете доставки на 295 078 автомобила за периода от април до юни, според данни на Refinitiv. Няколко от тях свиха своите оценки допълнително до около 250 000 поради продължителното блокиране в Китай.
Най-високо оцененият автомобилен производител в света публикува рекордни доставки на всяко тримесечие от третата четвърт на 2020 г., като се справяше с пандемията и прекъсванията на веригата на доставки по-добре от повечето конкуренти.
Китай допринесе за бързото увеличаване на производството на автомобили Tesla, като от евтината и доходоносна фабрика в Шанхай излизат около половината от колите на компанията, доставени миналата година.
През април Мъск заяви, че общото производство на автомобили на Tesla през второто тримесечие ще бъде „приблизително равно“ на това през първото тримесечие, благодарение на възстановяването в Китай.
Неотдавна обаче той призна, че Tesla е имала „много трудно тримесечие“, визирайки предизвикателствата пред производството и веригата на доставки в Китай. Мъск също каза, че новите фабрики на Tesla в Тексас и Берлин са „гигантски пещи за пари“, губещи милиарди долари на фона на опитите си да увеличат бързо производството.
Акциите на Tesla паднаха с 35% през годината досега, причините за което се крият в офертата на Мъск за придобиване на Twitter Inc за 44 милиарда долара, блокирането в Китай и макроикономическата несигурност.