КЗК проверява „Лидл“ за подвеждаща реклама
Клиент се е оплакал от заблуждаващи условия в кампания с награди
Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) е открила производство по проверка за нелоялна конкуренция срещу "Лидл България". Това става ясно от съобщение на сайта на антимонополната комисия.
През декември 2015 г. В КЗК е постъпил сигнал от гражданин с инициали К. И., че „Лидл България ЕООД енд Ко” КД провежда промоционална кампания с подвеждащи и непълни условия.
Според общите условия на интернет страницата на търговеца кампанията е разделена на два етапа, като по време на първия етап клиентът получава по 1 талон за участие в томбола с награди за всеки 15 лв. покупка.
В сигнала се твърди още, че в текста на общите условия по отношение на втория етап не са посочени изрично от страна на „Лидл България ЕООД енд Ко” КД условията, при които се получава талон, а е записано само, че клиентът трябва „да вземе талон за участие от касите на всеки един магазин на Лидл в България”.
Според подателя на сигнала с така формулираните условия потребителят остава с впечатление, че условията са същите като в етап 1, т.е. по един талон за всеки 15 лв. Клиентът уточнява, че при направена от него покупка в магазин на Лидл на 09.11.2015 г. за 132 лв. касиерът му е предоставил само 1 талон, като му е обяснил, че през втори етап се дава само по 1 талон за покупка над 25 лв. - условие, което според него по никакъв начин не е описано в общите условия на промоцията.
Във връзка с цитирания сигнал от страна на КЗК е извършено предварително проучване, като са изискани писмено становище, информация и доказателства от „Лидл България ЕООД енд Ко” КД, чийто отговор е постъпил с писмо от 21 декември 2015 г.
Според представените от "Лидл България" материали, КЗК установява, че в рамките на няколко дни в общите условия е липсвала съществена за потребителите информация по отношение на информацията за участие в кампанията. Според КЗК се създават основателни съмнения за нарушения, свързани с нелоялната конкуренция.
Затова и комисията е образувала производство срещу компанията.