Motorola излезе на печалба за първи път след придобиването от Lenovo
Компанията се похвали с положителни резултати на всички пазари
~ 1 мин.
Motorola представи финансовите си резултати за тримесечието октомври-декември 2018 г., от които става ясно, че компанията е успяла за първи път да излезе на печалба след придобиването ѝ през 2014 г. от Lenovo. За първи път технологичният играч подсказа за постижението в началото на февруари по време на премиерата на moto g7 в Бразилия, а сега става ясно, че положителни резултати са отчетени на всички пазари.
Особено впечатляващи са в Северна Америка, където ръстът на продажбите изпреварва пазара с цели 40 пункта. Компанията регистрира на домашния си пазар 60% ръст на доставките на годишна база и 8% пазарен дял.
В Китай приходите от продажби на мобилни устройства на компанията нарастват четворно. Солидно е и увеличението на маржа на печалбата преди облагането с данъци. Това се дължи и на широкото портфолио от мобилни устройства, включително и с марката Lenovo.
На премиерата на moto g7 президентът на Motorola Серджо Буниак сподели, че успехът се дължи на стриктното изпълнение на стратегия за намаляване на разходите, усъвършенстване на продуктовото портфолио и фокусиране върху ключовите пазари.
Благодарение на това Motorola утвърждава за пета поредна година позицията си на доставчик #2 в Латинска Америка с консолидиран пазарен дял от 17% въпреки нестабилната валута и ограниченията в доставките като цяло. Не закъсняват и положителните резултати в Европа: Motorola отчита 10% пазарен дял в средния ценови клас на ключови пазари като Германия, Великобритания, Полша, Холандия, Белгия и Швеция. Буниак сподели, че в световен мащаб всяка минута се продават по 26 moto g.