Nestle планира да пусне на пазара хамбургер за вегани
Все повече потребители търсят храни без месо и големите компании виждат много печалби на този пазар
~ 2 мин.
Швейцарският производител на храни и напитки Nestle SA планира да пусне на пазара хамбургер за вегани, пише Bloomberg. Според информацията продуктът от соев и пшеничен протеин ще носи името Incredible Burger и ще бъде представен под бранда Garden Gourmet следващата пролет. Компанията предприема тази стъпка в опит да отговори на нарастващото търсене на продукти без месо.
Това е голяма промяна за най-голямата компания за храни в света, чиито продукти включват колбаси и шунка с марката Herta. Освен това, в голяма част от продуктите на компанията има млечни продукти, които веганите не консумират.
На този нов фронт Nestle е в силна конкуренция с утвърдени производители като Unilever, както и с нововъзникващи компании като Beyond Meat, подкрепена от Бил Гейтс и Леонардо Ди Каприо. През декември Unilever придоби холандския производител на растителни храни The Vegetarian Butcher.
Прогнозите са, че бизнесът с растителни храни на швейцарската компания може да надхвърли 1 млрд. франка (1 млрд. долара) за едно десетилетие. В момента продажбите на подобен тип храни се оценява на няколкостотин милиона франка. В момента годишните приходи на Nestle са общо над 90 млрд. долара, като по-голямата част са от кафе, бутилирана вода, десерти и други продукти, които произвежда от много години. Компанията твърди, че в момента около половината от използваните протеини, включително в храните за домашни любимци, идват от растителни, а не от животински източници.
Главният технологичен директор на Nestle Стефан Палзер определя потребителите, които се фокусират върху храненето на растителна основа като едно от няколкото бързорастящи „хранителни племена“. Другите са тези, които се хранят безглутеново или безлактозно. „Копаейки по-дълбоко в потребителските тенденции, открихме, че те се променят през последните няколко години, в зависимост от това как потребителите определят здравословната диета“, казва той в интервю.
Голямата хранителна индустрия укрепи своето веганско присъствие чрез придобивания през последните две години. Nestle купи базираната в Калифорния компания Sweet Earth и производителя на закуски Terrafertil, докато Danone се опитва да замени млякото в някои от водещите си марки като Activia и Actimel, след закупуването на WhiteWave за 10 млрд. долара.
Това е голяма промяна за най-голямата компания за храни в света, чиито продукти включват колбаси и шунка с марката Herta. Освен това, в голяма част от продуктите на компанията има млечни продукти, които веганите не консумират.
На този нов фронт Nestle е в силна конкуренция с утвърдени производители като Unilever, както и с нововъзникващи компании като Beyond Meat, подкрепена от Бил Гейтс и Леонардо Ди Каприо. През декември Unilever придоби холандския производител на растителни храни The Vegetarian Butcher.
Прогнозите са, че бизнесът с растителни храни на швейцарската компания може да надхвърли 1 млрд. франка (1 млрд. долара) за едно десетилетие. В момента продажбите на подобен тип храни се оценява на няколкостотин милиона франка. В момента годишните приходи на Nestle са общо над 90 млрд. долара, като по-голямата част са от кафе, бутилирана вода, десерти и други продукти, които произвежда от много години. Компанията твърди, че в момента около половината от използваните протеини, включително в храните за домашни любимци, идват от растителни, а не от животински източници.
Главният технологичен директор на Nestle Стефан Палзер определя потребителите, които се фокусират върху храненето на растителна основа като едно от няколкото бързорастящи „хранителни племена“. Другите са тези, които се хранят безглутеново или безлактозно. „Копаейки по-дълбоко в потребителските тенденции, открихме, че те се променят през последните няколко години, в зависимост от това как потребителите определят здравословната диета“, казва той в интервю.