Норвегия минава и на електрически самолети
Страната планира до 2040 г. всички кратки полети да са с електрически самолети
~ 2 мин.
Всички полети на къси разстояния в Норвегия ще бъдат изцяло електрически до 2040 г., са плановете на националния публичен оператор на въздушния транспорт. Държавната Avinor, която експлоатира повечето от гражданските летища в страната, се стреми да бъде "първа в света", която да премине към електрически въздушен транспорт.
"Смятаме, че всички полети с продължителност до час и половина могат да бъдат изпълнявани с изцяло електрически самолети", смята главният изпълнителен директор Даг Фалк-Петерсен, цитиран от "Индипендънт".
Съобщението потвърждава репутацията на Норвегия като лидер в използването на електрически мощности.
Миналата година неправителствената организация Energi Norge заяви, че е възможно Норвегия да стане първата страна, задвижвана от 100% чиста електроенергия. "Нашата цел е Норвегия, на базата на хидроенергията и по-доброто сътрудничество между бизнеса и властите, да стане първото изцяло електрическо общество в света до 2050 г.", каза за НТБ Олуф Улсет, директор на Energi Norge.
Норвегия има възможност да се възползва от изобилието от реки и водопади, за да произвежда по-голямата част от електроенергията си, използвайки водноелектрически централи.
Скандинавската държава също така е пионер в спирането от движение на превозни средства, задвижвани с изкопаеми горива. Според различни оценки всички автомобили в страната могат да работят на зелена енергия до 2025 г.
През 2017 г. Avinor обяви, че в сътрудничество с Норвежката асоциация за спортна авиация и основните авиокомпании е създала проект за разработване на електрически самолети.
Големи компании като Airbus, Boeing и Siemens смятат, че до десетилетие ще има електрически самолети, превозващи до 70 пътници на кратки полети, а easyJet си сътрудничи с американския стартъп Wright Electric по разработката на такава технология.
Avinor възнамерява да намали емисиите парникови газове от самолетите си в краткосрочен план чрез постепенното използване на биогорива през следващите години, и след това, чрез постепенното въвеждане в експлоатация на електрически самолети.
"Смятаме, че всички полети с продължителност до час и половина могат да бъдат изпълнявани с изцяло електрически самолети", смята главният изпълнителен директор Даг Фалк-Петерсен, цитиран от "Индипендънт".
Съобщението потвърждава репутацията на Норвегия като лидер в използването на електрически мощности.
Миналата година неправителствената организация Energi Norge заяви, че е възможно Норвегия да стане първата страна, задвижвана от 100% чиста електроенергия. "Нашата цел е Норвегия, на базата на хидроенергията и по-доброто сътрудничество между бизнеса и властите, да стане първото изцяло електрическо общество в света до 2050 г.", каза за НТБ Олуф Улсет, директор на Energi Norge.
Норвегия има възможност да се възползва от изобилието от реки и водопади, за да произвежда по-голямата част от електроенергията си, използвайки водноелектрически централи.
Скандинавската държава също така е пионер в спирането от движение на превозни средства, задвижвани с изкопаеми горива. Според различни оценки всички автомобили в страната могат да работят на зелена енергия до 2025 г.
През 2017 г. Avinor обяви, че в сътрудничество с Норвежката асоциация за спортна авиация и основните авиокомпании е създала проект за разработване на електрически самолети.
Големи компании като Airbus, Boeing и Siemens смятат, че до десетилетие ще има електрически самолети, превозващи до 70 пътници на кратки полети, а easyJet си сътрудничи с американския стартъп Wright Electric по разработката на такава технология.
Avinor възнамерява да намали емисиите парникови газове от самолетите си в краткосрочен план чрез постепенното използване на биогорива през следващите години, и след това, чрез постепенното въвеждане в експлоатация на електрически самолети.