Високи разходи ограничават печалбата на Facebook
Разноските за маркетинг и продажби са се увеличили със 133% от началото на годината
Растежът на най-голямата социална мрежа в света Facebook е достигнал най-ниското си ниво за последните 2 години, показват данните за приходите й от последното тримесечие. От фирмата коментират, че разходите за научни изследвания и развойна дейност са причина за по-малката печалба, съобщава Reuters.
Акциите на Facebook се свиха с 2% в сряда, показват резултатите. По-слабият растеж не е изненада на фона на мащабните инвестиции, които прави фирмата. Те включват придобиването на мобилното приложение WhatsApp, платформата за споделяне на снимки Instagram и очилата за виртуална реалност Oculus Rift.
В резултат оперативните разходи на социалната мрежа само за първите 3 месеца на годината са скочили с 83%. С още 133 на сто (почти 2 пъти) са се увеличили и тези за маркетинг и продажби.
В същото време от Facebook отчитат, че потребителите им са нараснали с 13% до 1,44 млрд. души за разлика от началото на 2014 г., като 87 на сто от тях ползват услугите на социалната мрежа през смартфони и други мобилни устройства.
„Като цяло това тримесечие е стабилно. Всички тенденции се развиват в правилната посока. Увеличението на разходите обаче е нещо, което може да провали тази история.“, заяви анализаторът на Macquarie Research Бен Шахтър.
„Въпросът е могат ли да държат разходите под контрол и какви ще бъдат новите потоци от приходи около видеоклиповете, Instagram и виртуалната реалност около Oculus?“, добави той.
От компанията потвърдиха, че силният щатски долар вероятно ще доведе до намаляване на приходите през текущото тримесечие с повече от 10% в сравнение с миналото.