6 японски компании изнасят българско розово масло
Туристи от Страната на изгряващото слънце често посещават България
Когато става дума за представите за България в Япония, на първо място е киселото мляко, на второ е розата, а на трето е състезателят по сумо Калоян Махлянов – Котоошу.
Нараства популярността на розовото масло и вече 5-6 японски компании го внасят от България и го използват като добавка в козметичните продукти. Това казва за БТА посланикът на Япония Н. Пр. Такаши Коидзуми.
Друго интересно приложение на розовото масло е в пастата за зъби, шампоана за коса, подправките и сладкишите. Японските туристи често посещават България. Те се интересуват от Празника на розата през юни в Казанлък, както и от посещения в София, Пловдив и Велико Търново, каза посланик Коидзуми.
Той отбелязва, че миналата година японската асоциация на туроператорите (JATA) е избрала „30-те най-красиви европейски селища”, а Копривщица е била сред тях. Затова посланикът очаква повече японски туристи там.
„Турове от специален интерес” отскоро са нова вълна на туризма в Япония, казва Коидзуми. Като пример той дава т. нар. места със силно въздействие като Перперикон и други дестинации в България.