Започва модернизацията на най-дългия жп тунел в България
До края на август пътниците ще се превозват с автобуси между Антон и Карлово
~ 1 мин.
От 2 март започва модернизацията на най-дългия жп тунел в България – „Козница“ (5812 м), намиращ се под едноименния връх в Средна гора. Стойността на проекта е 24 млн. лв. Официален изпълнител е обединение „Инфраструктурно строителство – Геострой“, а срокът за извършване на строителните дейности – до края на август 2020 година.
Договорът за строителство предвижда премахване на амортизираните жп линия и контактна мрежа; изгребване на съществуващата баластова призма; изграждане на двойна отводнителна система – канавки и дренажи, както и монтирането на дебела бетонна плоча, върху която ще бъде положен нов безнаставов железен път с релси с по-висока товароносимост (тип UIC60); ще бъде монтирано и осветление на тунела.
След приключването на ремонта скоростта в жп участъка Копривщица и Стряма, част от Трета главна жп линия София–Бургас, ще се увеличи от сегашните 25 км/час до проектна скорост 85 км/час.
Тунелът „Козница“ е построен в периода 1949-1951 г., а последният му среден ремонт е извършен през 1993-1994 г.
До приключване на ремонтните дейности движението на влаковете в участъка ще бъде изцяло преустановено. За клиентите на „БДЖ – Пътнически превози” е осигурен превоз с автобуси между гарите Антон и Карлово.