IBM ще предлага iPad и iPhone за бизнес клиенти
Компанията ще представи над 100 специализирани приложения
IBM ще стартира ексклузивно партньорство с Apple, в резултат на което ще предлага специализирани за бизнес клиенти iPad и iPhone, пише Reuters. Устройствата ще са снабдени с разработени от компанията приложения за фирми.
Продуктите ще бъдат достъпни от есента, а появата им поредната стъпка на IBM към смяна на фокуса от хардуерни към софтуерни решения. Компанията се надява до 2015 г. половината от печалбата ѝ да се дължи на софтуерния бизнес.
IBM ще представи над 100 специализирани бизнес приложения, насочени към специфични теми в здравеопазването, търговията на дребно, транспорта, пътуванията и телекомуникациите. „Ние искаме да се фокусираме върху ключови работни операции и процеси и да моделираме приложения, които да бъдат ползвани от всеки потребител в организацията”, коментира Бриджит Ван Кралинген - старши вицепрезидент за глобалните бизнес услуги в IBM.
“Целим да премахнем някои от съществуващите бариери пред мобилните устройства във фирмите. Сега множество информационни специалисти се опасяват, че инсталирането на приложения на мобилни устройства може да застраши сигурността на корпоративните данни”, добави тя от централата на Apple в Купертино, Калифорния.
Партньорството, подготвяно в период от шест месеца, ще предложи услуги, пригодени към сигурността, управлението на мобилните устройства и анализирането на големи бази данни. Технологичният гигант планира също да предложи оптимизирани за мобилната операционна система на Apple (iOS) облачни услуги.
Новината се оказа удар за BlackBerry, които залагат на софтуера за корпоративна сигурност големи надежди за възстановяване на позициите си. Акциите на компанията се понижиха с 3% след съобщението.
От своя страна дяловете на IBM и Apple се повишиха с 1,9 и 1,3%.