КЗК обвини Летище София в монопол
Аерогарата предлагала цени за наземно обслужване на полети на "необосновано ниски цени"
Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) обвини най-голямата аерогара у нас - "Летище София" ЕАД в злоупотреба с господстващо положение. От съобщение на антимонополния орган става ясно, че държавното летище е злоупотребявало с господстващо положение чрез налагане на необосновано ниски цени на наземното обслужване на самолети на летището.
Летище София е предприятие с господстващо положение на пазара на услуги по наземно обслужване на самолети на аерогарата, твърдят от КЗК. Проучването им показва, че от началото на 2011 г. до настоящия момент ефективната цена, която дружеството предлага на авиопревозвачите, не покрива разходите по производство на услугата в дългосрочен период, като се наблюдава тенденция на понижаване и общо намаляване на цената.
Услугите по наземно обслужване са предлагани на цени, които носят само загуба на дружеството, като предприятието "жертва" печалбата, която би реализирало при нормално конкурентно поведение, сочи анализа на КЗК.
Подобно поведение би могло да доведе до неоправдано повишаване на цените и до ограничаване на качеството на предлаганите услуги.
Летище София има 45 дни, в които да представи своите писмени възражения.