Китай измества САЩ в пазара на луксозни коли
Анализатори прогнозират продажбите в страната да нараснат до 2,25 млн. през 2016 г. и до 3 млн. до 2020 г.
Китай ще измести САЩ като най-голям пазар на луксозни автомобили през 2016 г., съобщава консултантската компания McKinsey & Company, цитирана от AFP.
В момента Китай е вторият по големина пазар в света за луксозни коли след САЩ с продадени 1.25 млн. автомобила през 2012 г. Анализаторите прогнозират, че продажбите в страната може да нараснат до 2.25 млн. през 2016 г. и до 3 млн. до 2020 г., тъй като повишаващите се доходи и желанието за закупуване на класни коли - символ на социалния статус, ще увеличи търсенето.
McKinsey & Company определя луксозните коли в Китай като автомобили на цена между 200 хил. и 1.2 млн. юана (32-190 хил. долара). В САЩ през миналата година са продадени 1.7 млн. луксозни коли и се очаква продажбите да нараснат до 2.3 млн. през 2020 г.
"Китай е развиващ се пазар. Увереността на хората в бъдещето е много висока", заяви Ша Ша, партньорка на компанията и основен автор на доклада. "Китайците искат да се развиват и се стремят да купуват луксозни коли", подчерта още тя.
Китай вече е най-големият автомобилен пазар в света, като през 2012 г. продажбите нараснаха с 4.3% на годишна база до 19.31 млн. автомобила. От McKinsey & Company съобщават, че увеличаването на доходите, доверието в китайската икономика и желанието да се плаща за луксозни коли като символ на повишения социален статус са сред факторите, подкрепящи нарастващия пазар.