Модернизираната гара Пазарджик ще е готова до 15 септември
Строителството между Септември и Пловдив се изпълнява в график
Модернизацията на железопътна гара Пазарджик ще приключи до 15 септември, съобщиха от Министерството на транспорта информационните технологии и съобщенията. Това увериха изпълнителите по време на инспекцията на министър Данаил Папазов.
Освен реконструкцията на гарата, са били проверени и трите участъка от проекта за модернизация на линията Септември - Пловдив. От министерството съобщават, че към момента по тях се работи усилено и се спазва строителния график.
По позиция 1 (Септември - Пазарджик) от проекта „Модернизация на железопътен участък Септември - Пловдив – част от Транс-европейската железопътна мрежа” вече е построен временен железен път в междугарието Септември - Звъничево и железен мост на км. 106+700. На този етап се извършват демонтажни дейности по контактната мрежа и железния път по трасето.
По позиция 2 (Пазарджик - Стамболийски) се извършват изкопни работи за изгребване на съществуващия баласт. Очаква се тези дейности да приключват в началото на следващата седмица и да започне изграждането на трасето.
Най-голям физически напредък е констатиран на позиция 3 (Стамболийски - Пловдив), където вече е положен около 4,5 км. железен път, което е около половината от трасето в едната посока на движение. Очакванията на изпълнителя са до 15 юли да бъдат положени общо около 8,2 км. железен път, както и стълбовете на контактната мрежа. Работи се активно и по рехабилитацията на моста над река Въча.
Завършено е проектирането по позиция 4 „Проектиране и изграждане на системите за сигнализация в участъка Септември - Пловдив и телекомуникации за София - Пловдив”. Има издадено разрешение за строителство и се очаква в кратки срокове да започне физическото изпълнение.
Общата стойност на проекта, който се изпълнява по Оперативна програма „Транспорт“ 2007 - 2013 г. е около 630 млн. лв. и се очаква да приключи през лятото на 2015 г. Трасето, което се модернизира обхваща около 55 км. двоен железен път, който ще позволява движение със скорост 160 км./ч. (200 км./ч. за композиции с накланящ се кош) след завършването си.
В инспекцията участие са взели и заместник-министър Петър Киров, представители на Управляващия орган на ОП „Транспорт“ и на Национална компания „Железопътна инфраструктура“.