Наградиха социално отговорния бизнес
Рекорден брой проекти се състезаваха за отличията в пет категории
Призове на 17 български компании раздаде Български форум на бизнес лидерите (БФБЛ) по време на X годишни награди за отговорен бизнес 2012. Отличията бяха раздадени в 15 категории, във всяка от които бяха наградени по три проекта, като освен тях бяха връчени и две специални награди. За отличията се състезаваха рекорден брой социално отговорни проекти - 85, които са реализирани от 49 дружества. Сп. "Икономика" и Kmeta.bg бяха сред медийните партньори на събитието.
В категория "Инвеститор в знанието" голямата награда взе издателството "Анубис-Булвест" за проекта "Електронни учебници". На второ и трето място се наредиха "АстраЗенека България" и "Солвей Соди" съответно за проектите "По-информирани, по-здрави!" и "Академия "Иновация в действие". Отличията връчи Илияна Захариева, началник отдел "Корпоративни комуникации" в Пощенска банка, която беше генерален спонсор на наградите.
Благодарение на реализирания проект Work-Life Balance "Мобилтел" грабна приза в категория "Инвеститор в човешкия капитал и условията на труд". След това се наредиха "Нестле България" с инициативата "Програма за развитие на служителите" и още един мобилен оператор - Vivacom с проекта "Vivacom Cares". Отличията на компаниите раздаде Мария Шишкова, председател на БФБЛ.
Призът в категория "Инвеститор в околната среда" взеха колегите от bTV за проекта "Да изчистим България за един ден". Второ и трето място заеха "Кока-Кола ХБК България" и Англо-aмериканското училище в Панчарево. Наградите връчи Зоя Паунова, зам.-председател на БФБЛ и изпълнителен директор на "АстраЗенека България".
"Ейвън Козметикс България" получи голямата награда в категория "Инвеститор в маркетинг, свързан с кауза" за проекта си "От любов към живота" - Avon срещу рака на гърдата". Инициативата "Каменица ФЕНкупа" донесе на едноименния пивовар второ място в категорията, а почетната трета позиция бе за "АстраЗенека" за проекта "Заедно за здравето на жената с любов!". Победителите бяха наградени от Мария Шишкова.
"Инвеститор в обществото" е "Болкан Минерал енд Майнинг". Компанията грабна приза благодарение на инициативата "Ада тепе - история и настояще". Второ и трето място заеха Каменица за проекта "Алкохолът е лош шофьор" и "Мобилтел" за инициативата "Приеми дете. Създай бъдеще!". Отличията раздаде Димитър Шумаров изпълнителен директор и главен финансов директор на Пощенска банка.
Призът ENGAGE, който се присъжда на един от всички номинирани проекти в петте категории, грабна "Хюлет-Пакард България". Специалната награда за цялостна социално отговорна политика на малко и средно предприятие беше присъдена на "Еврофутбол".