Nissan пуска автомобил за 3000 долара
Главният изпълнителен директор на Nissan, Карлос Госн описва новия Datsun като един от "ускорителите на растежа" за компанията и ключово оръжие в плана за завземане на пазарен дял в глобален мащаб
Nissan планира възраждане на легендарната си марка Datsun, но този път автомобилът може да получи повече внимание заради цената си, съобщава Wall Street Journal.
В смел ход за завладяване на развиващите се пазарим, японската автомобилостроителна компания планира най-евтиният й Datsun да е в диапазона 3000-5000 долара, което е с почти една трета под цената на най-евтиния автомобил на Nissan.
Според проекта на компанията ще се разработят шест модела Datsun, които да се предлагат от началото на 2014 г. Главният изпълнителен директор на Nissan, Карлос Госн описва новия Datsun като един от "ускорителите на растежа" за компанията и ключово оръжие в плана за завземане на пазарен дял в глобален мащаб. Целта е пазарният дял на компанията да нарасне от сегашните 6% до 8% през 2016 г.
За да постигне това, японският производител на автомобили планира да увеличи продажбите си в развиващите се икономики, които се очаква да достигнат 60% от всички продажби на автомобилната индустрия през следващите пет години, спрямо 43% днес. Госн твърди, че Nissan ще завземе между 1/3 и 1/2 от хората, които си купуват кола за първи път в развиващите се страни с новата концепция за Datsun.