Очакват 20% спад при продажбите на коли в Япония
Краят на правителствената програма за подпомагане на сектора и вдигането на данъците са причината за мрачната прогноза
Продажбите на автомобили в Япония ще паднат с 20% през следващото тримесечие, след като програмата на японското правителство за подпомагане на сектора приключи. Това показва анализ на BNP Paribas и IHS Automotive, цитиран от Bloomberg. Понижението идва на фона на 57% ръст регистриран за първите седем месеца на годината.
През тази година правителството задели 300 млрд. йени (3.8 млрд. долара) за подпомагане на потребителите при покупка на нов автомобил. Досега са били използвани около 88% от тези средства. Подпомагането за покупка на нов автомобил е средно 100 хил. йени. Обстановката обаче ще се влоши допълнително и от подготвяното двойно увеличение на данъкът върху потреблението.
"Правителството ще трябва да излезе с нов план който да омекоти негативното влияние на увеличението на данъкът върху потреблението", коментира анализатор на IHS Automotive. Според него негативният ефект ще бъде спад от поне 20% при продажбата на коли в Япония.
Подобна беше ситуацията през 2010 г., когато приключи друга подобна правителствена програма. Спадът в продажбите на автомобили в Япония достигна 29%. В края на март 1998 г. ситуацията беше подобна, след като тогава продажбите паднаха с 14% в резултат на вдигането на данъците с 2%.