Две от най-големите компании искат да строят двете метростанции в „Люлин“
Две от големите компании с опит в строителството на метрото са обединили сили в консорциум
Общо седем участници са заявили желание в поръчката за разширяването на първата метролиния в посока „Люлин“ с още две станции. Търгът за инженеринг с прогнозна стойност от 142 млн. лв. без ДДС бе стартиран през април от „Метрополитен“. Прави впечатление, че две от най-големите компании с опит в строителството на подземната градска железница – „Джи Пи Груп“ и „Трейс Груп Холд“ – са обединили сили в консорциум и участват заедно в поръчката.
Ценовите предложения на участниците все още не са отворени, а в Регистъра за обществени поръчки липсва информация за датата, когато трябва това да се случи.
Припомняме, че процедурата бе разделена в две обособени позиции за всяка от двете станции. Прогнозната стойност при първата, която ще е в района на „Околовръстен път“, бе в размер на 68 млн. лв. без ДДС. За инженеринга на втората, която ще бъде след съществуващата станция „Люлин“, заложените средства бяха в размер на 74 млн. лв. без ДДС.
Кои са кандидатите?
Две компании и два консорциума са подали заявления за участие за инженеринга на метростанцията в района на „Околовръстен път“. Това са:
- Обединение „Метро Билд Люлин“, с участници „Джи Пи Груп“, „Трейс Груп Холд“ и „ЧВМ Консулт“;
- Обединение ДЗЗД „Метро Люлин Запад“, с участник „Геострой;
- „БС Конструкция“ АД;
- „Монолит София“ АД.
При втората обособена позиция участват три консорциума. Те са:
- ДЗЗД „Метро Люлин“, с участници „Обонато Билд“, „Геострой“, „Смарт Билд Дигитал“;
- ДЗЗД „Метро Люлин 2024“, с участници „Джи Пи Груп“ и „Трейс Груп Холд“;
- Обединение „Метролиния 1 – 2024“, с участници „Монолит София“ и „Х.С.С.“
По проект е заложено разстоянието между станциите да е 2 км и се очаква да обслужват около 30 хил. пътници от първите три микрорайона на „Люлин“.