Пореден спад в продажбите на автомобили в ЕС
Спадът за всички марки през първите три месеца на 2013г. достигна 9.8%
Регистрациите на нови коли през март са намалели с 10.2%, което е 18-ти пореден месец на спад в продажбата на автомобили в страните от Eвропейския съюз (ЕС), обявиха от Европейската асоциация на автомобилостроителите (ACEA).
За първите три месеца на 2013г. новите регистрации на коли в Европа от всички марки са се свили с 9.8%. Най-голям спад на продажбите на нови автомобили се наблюдава в Германия – 17.1%. Във Франция спадът е с 16.2%, в Испания – с 13.9%, а в Италия – с 4.9%.
Продажбите на Peugeot и Ford в Европа са се свили с по 16% през март, а на Volkswagen – с 9,3%. General Motors отчита спад с 13%, Renault – 9.7%, Fiat – 1.2%, BMW – с 4.7%, а Daimler – 1%.
„Пазарът се влошава от ден на ден и за първи път не мога да видя къде е дъното. Спадът на европейските продажби може да се окаже дори по-лош от очакваното”, заяви Серджо Марчионе, главен изпълнителен директор на Fiat.
Съществен ръст с 21.2% в продажбите се наблюдава при британската компания Jaguar, както и при германската марка Mercedez – с 0.6%.
Южнокорейската група Kia е постигнала увеличение с 3.7%, а сънародниците ѝ от Hundai отчитат спад с 9.5% на европейския пазар.
Японската компания Toyota Motor Corp обяви, че е продала 5.125 млн. хибридни коли до края на март, като отбелязаха важен етап за технология, на която първоначално се гледаше скептично.