Потребителското доверие в САЩ пада и през януари
Спадът в доверието съвпада с увеличението на данъка върху заплатите, използван за финансиране на социалното осигуряване
Потребителското доверие в САЩ отбелязва рязък спад за втори пореден месец през януари и достигна най-ниското си ниво от повече от година насам, съобщава Bloobmerg. Според специалистите от Конферентния борд, най-вероятната причина за това са покачващите се данъци.
От борда поясниха, че индексът на потребителските доверие е паднал до 58.6 през януари, сравнено с 66.7 през декември. Това е далеч под пика за 2012 г.- 73.1 през октомври.
Спадът в доверието съвпада с увеличението на данъка върху заплатите, използван за финансиране на социалното осигуряване. Перспективите за заетост и доходи също се влошават през този месец, показват данните на базираната в Ню Йорк частната изследователска група.
"Несигурността и караниците теглят надолу", заяви Ричард Мууди, главен икономист на Regions Financial Corp. в Бирмингам преди представянето на доклада.