Путин похарчил $9 млрд. за пропаганда
Дамата на руския президент Алина Кабаева поема ръководството на водещия провластен медиен холдинг в Русия
Информационна война
Президентът на Руската федерация (РФ) Владимир Путин е похарчил за пропаганда на политиката си в медиите колосалната сума от около 9 млрд. долара. Това заяви американският конгресмен Дан Майк пред радио „Свобода“.
„Аз имам информация, че Владимир Путин е похарчил за пропаганда над 9 милиарда щатски долара“, заяви той пред авторитетната международна медия. Според щатския политик стопанинът на Кремъл „вижда врагове“ не само в Украйна, но и в целия западен свят, което се вижда по бюджета за перманентната информационна война срещу властите в Киев, а също така срещу медиите от ЕС и САЩ.
Новината идва дни, след като смятаната от руските медии за тайна любовница на руския президент депутат и бивша световна шампионка по гимнастика Алина Кабаева напусна Държавната дума на РФ и зае поста председател на Съвета на директорите на „Националната медиа група“ на близкия до Путин милиардер и подизпълнител на „Газпром“ Юрий Ковалчук.
Медийната група контролира най-субсидираната руска медия Първи канал (бившата ОРТ), която формално се смята за „обществена“ медия с предимно частни акционери, но активно прокарва държавната политика в качеството си на водеща федерална и международна рускоезична телевизия.
Така, първите репортажи в новинарските емисии редовно продължават повече от други и отразяват работния ден на Путин и премиера Дмитрий Медведев, като напоследък са следвани от сюжетите от "борбата на опълченците" на сепаратисткия Донбас срещу силите на Антитерористичната операция (АТО) на Украйна.
Наскоро Националният съвет по телевизия и радиоразпръскване на Украйна забрани излъчването на цели 15 руски държавни и частни телевизии в телевизионната и интернет мрежа. Киев оправда забрана с това, че е във война с Москва, чиито медии въвеждат в заблуда в това число и рускоезичното население в Източна Украйна и Крим.