Северната дъга на София ще се строи напролет
Договорът е за 150 млн. лева
Договорът за изграждането на Северната скоростна тангента на София ще се подпише до края на януари. Строителството на отсечката ще започне през пролетта и трябва да приключи до края на 2015 г. Това каза председателят на УС на Агенция "Пътна инфраструктура" Стефан Чайков след среща със столичния кмет Йорданка Фандъкова.
Северната скоростна тангента е обект от изключително значение за София и страната, тъй като в нея се пресичат едни от най-важните пътни връзки – АМ "Тракия", "Хемус", "Люлин" и пътят София – Калотина. Дължината на отсечката е 16.54 км., предвижда се изграждането на 19 съоръжения и три големи пътни възела.
Проектът се финансира от ОП "Регионално развитие". В момента АПИ подготвя документите за подписване на договора с консорциум "ХПВС-ССТ" на стойност 149 999 999 лв. без ДДС, съобщи БТА.
Инж. Стефан Чайков е информирал кмета на София, че апликационната форма за проекта Западна дъга на Софийския околовръстен път е приета от Европейската комисия.
Строителството на първия участък, който се изпълнява в момента, по договор трябва да приключи през юли. Неговата дължина е 3 км.
За втория участък – от р. Какач до Северната скоростна тангента, процедурата за избор на строител е прекратена в края на септември миналата година. Решението за прекратяването е обжалвано пред Комисията за защита на конкуренцията и ВАС. Заседанието на ВАС е насрочено за края на януари.
Западната дъга на Софийския околовръстен път е продължение на автомагистрала "Люлин" и е част от коридор номер 4 на трансевропейската транспортна мрежа, който свързва Видин с Кулата.