Слабата йена помогна на Toyota
Печалбата на компанията за тримесечието достигна 962,2 милиарда йени (9,7 млрд. долара)
Японският автопроизводител Toyota обяви днес, че за финансовата година, която приключи на 31 март, печалбата й е нараснала над три пъти спрямо предходната година до 962,2 милиарда йени (9,7 млрд. долара), съобщава Financial Times. Оперативната печалба за изтеклата финансова година е била 1,32 трилиона йени, а продажбите са скочили с 18,7 процента до 22,06 трилиона йени.
Съкратените разходи и по-добрите продажби, заедно с по-слабата национална валута са допринесли за по-добрите резултати. Президентът на компанията Акио Тойода обаче предупреди, че конкуренцията остава изключително силна.
Автомобилопроизводител номер едно в света прогнзира и 40% скок в печалбата за следващата година.
По данни на британската консултантска фирма Brand Finance, Toyota остава и най-скъпата автомобилна марка в света. В класацията на първите 50 на автомобилните марки Toyota е на първо място, като се оценява на 26 милиарда долара.