Търси се начин за привличане на китайски туристи
До края на януари 2014 г. туроператорите ще имат възможност да подават предложенията си до МИЕ
България би могла да представлява интерес за китайците като туристическа дестинация, но е важно да бъде изготвен и предложен комбиниран продукт за посещение на няколко съседни държави по време на една почивка - България, Румъния и Сърбия, които са участници в Дунавската стратегия. Това е казал зам.-министърът на икономиката и енергетиката Бранимир Ботев по време на семинар „Как успешно да привличаме туристи от Китай", съобщиха от пресслужбата на Министерството на икономиката и енергетиката.
В семинара са участвали търговският представител на България в Пекин Нели Нанова, представители на над 40 фирми от туристическия бранш в България и експерти от Министерския съвет.
До края на януари 2014 г., когато се очаква да се проведе втората подобна среща с представители на туристическата индустрия, българските туроператори ще имат възможност да подават предложенията си до МИЕ.
Китайският турист е цел за туроператорите, но той има по-специфичен профил на интереси при пътуванията и почивките си. Не се интересува особено от морски и планински туризъм, но за сметка на това се впечатлява от дестинации, предлагащи минерални води, културно-историческо наследство, пазаруване, развлечения и СПА туризъм, е посочил Ботев.
От страна на бизнеса е бил поставен въпросът за засилване на рекламата на България в Китай. „В тази връзка вече имаме конкретни резултати, защото през следващата година в държавния бюджет ще се отделят в пъти повече пари за реклама в туризма", е отговорил Ботев.