ВЕИ ще топлят и осветяват Централна жп гара София
Предстои търг за наемане на новите търговски обекти
Подновяваме всичко от ескалаторите в подлеза, на ниво -1 до коловозите. След основния ремонт на Централна жп гара София достъпът на пътниците, слизащи от столичното метро до влаковете, ще бъде улеснен, съобщи Стилиян Кротнев, председател на Тръжната комисия за избор на изпълнител на проекта за рехабилитация на гаровия комплекс.
Днес в присъствието на министъра на транспорта , информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски бяха отворени офертите, подадени от 6 кандидати да изпълняват ремонта.
Проектът предвижда цялостна рехабилитация на приемното здание, пероните, подлезите, на всичко свързано с нормалното функциониране на гарата, обясни Кротнев.
В тръжната документация са заложени изисквания, свързани с подмяна на ВиК, електро и отоплителни инсталации, прилагане на мерки за енергийна ефективност за сградата. Дали сме свобода на компанията, която изберем за изпълнител, да предложи варианти за енергийно ефективни технологии и видове отопление.
Изцяло ще се подмени дограмата, създават се системи за ВЕИ / Възобновяеми енергийни източници/, например слънчеви батерии, за да намалим разходите за поддръжка на гарата, обясни за www.economymagazine.bg Кротнев.
Ще се изградят Информационни центрове и поставят нови билбордове, информационни табла на български и на английски език, които да насочват пътниците и да улеснят достъпа им до пероните.
Съгласно тръжната документация проектът има 26 месеца срок за изпълнение, като до 8 месеца трябва да е готов работният проект. След като бъде одобрен от НК ЖИ и бъдат извадени необходимите документи за издаване на разрешение за строеж , ще започнат реалните строително-монтажни работи.
Гарата няма да бъде затваряна, ще бъде ползвана от гражданите по време на ремонта.
Договорите на досегашните наематели на търговските обекти в Централна жп гара София, ще бъдат прекратени след като стартира строителството. ДП НКЖИ ще проведе процедури за отдаване под наем на ново изградените търговски площи.
Опразването на помещенията ще става поетапно. „Няма да предприемем веднага действия за опразването им, тъй като бъдещият изпълнител има 8 месеца, за да изготви работния проект, обясни Кротнев.
Билетните каси ще останат на ниво партер. За да може потокът , идващ от метростанцията да закупува безпрепятствено билети за влака, новият Билетен център ще се намира на ниво минус 1 .
Изпълнителят ще има изключително голяма свобода на работа, твърди Кротнев.
Техническата част ще е с по-голяма тежест, отколкото цената при оценяване на офертите на кандидатите.
Фирмите, подали документи за участие, по ред на подаване на офертите са:
- Обединение „ГБС-Централна гара София”
∙ „Главболгарстрой” АД
∙ „Водстрой 98” АД
∙ „Промишлено строителство-холдинг” ЕАД
2. Гражданско дружество „ДОУШ-СК-13”
∙ „ДОУШ ИНШААТ ВЕ ТИДЖАРЕТ” АД
∙ „СК-13-Трансстрой” АД
3. „ТЕРНА” АД
4. Обединение „Централна гара 2012”
∙ „Станилов” ЕООД
∙ „Трейс Груп Холд” АД
∙ „Джи Пи Груп” ООД
5. Консорциум „Щрабаг-жп гара София”
∙ „Щрабаг” ЕАД
∙ „Архитектоника студио” ООД
6. Консорциум „Балканстрой-Реминг”
∙ „Балканстрой” АД
∙ „Реминг консулт” АД
Комисията трябва да класира офертите на шестимата кандидати до 15 февруари 2013 г.