Агенцията по вписванията пусна 6 нови електронни услуги
Възможни са прекъсвания на сайта по технически причини
Агенцията по вписванията стартира шест нови електронни услуги, свързани с Имотния регистър. Те могат да бъдат заявени през обновения портал, който миналото лято обедини управляваните от ведомството регистри – Търговския, Имотния и този за юридическите лица с нестопанска цел.
Новите услуги са:
- Издаване на заверен препис от вписан акт;
- Издаване на незаверен препис от вписан акт;
- Издаване на удостоверение за лице;
- Издаване на удостоверение за имот;
- Издаване на удостоверение за лице за определен период;
- Издаване на удостоверение за имот за определен период.
За да ги заяви, човек трябва да има регистрация в портала, наличен електронен подпис (КЕП), попълнена форма в сайта, в зависимост от исканата услуга, и заплатена държавна такса през системата на Epay.
Незавереният препис потребителите могат да достъпят електронно, в меню „Моите заявления“ в единния портал на агенцията. Завереният препис може да се заяви електронно, но се получава само на място в службата по вписвания по местонахождение на имота. Онлайн може да се направи справка дали исканата справка е готова за получаване.
Заявленията за издаване на удостоверения за лице и имот, както и за определен период също ще може да се подават изцяло електронно, а потребителите ще посочват как искат да получат готовото удостоверение - електронно в портала, или на място в служба по вписвания.
С реализирането им се финализира проектът за надграждане на Имотния регистър, уточняват от агенцията. Той е част от Стратегията за развитие на електронното управление в Република България и се реализира с близо 2 млн. евросредства по ОП "Добро управление".
Междувременно от сайта на ведомството става ясно, че днес са възможни прекъсвания между 19:00-19:30 ч. поради технически причини.