Alibaba пак разби рекордите в най-големия ден за пазаруване
Компанията отчете колосалните $17,8 млрд. оборот в Деня на необвързаните
Гигантът в електронната търговия Alibaba счупи всички рекорди, след като отчете 17.8 млрд. долара оборот в рамките на едно денонощие. Това се случи по време на Деня на необвързаните – традиционен празник в Китай, когато потребителите в страната се отдават на масово пазаруване, съобщиха световните медии.
Компанията отбеляза впечатляващите 32% ръст на приходите в сравнение със същия ден на предходната година. През 2015 г. Alibaba регистрира 14.3 млрд. долара оборот, а през тази са с 3.5 млрд. долара повече.
Пазаруването беше в разгара си едва 9 минути след началото на шопинг събитието, когато мобилната платформа за разплащания на Alibaba Alipay вече обработваше по 120 хил. транзакции в секунда. Допълнителни 54 хил. разплащания се правеха всяка секунда чрез безжичната услуга за дебитни карти, която предлага Alipay.
Системата обработи общо 1.05 млрд. транзакции за денонощието, което е с 48% повече в сравнение с миналата година.
657 млн. поръчки за доставка са били обработени от платформата за доставки на Alibaba, което е с 40.7% повече спрямо предходната година.
В пазаруването са участвали повече от 200 държави и региони, а 47 млн. потребители са поръчали продукти от международни марки, съобщи изпълнителният директор на Alibaba Даниел Жанг.
„През 2013 г. спечелихме 5,14 млрд. долара за целия ден, сега можем да ги достигнем за 1 час“, похвали се Жанг. За сравнение продажбите за цялото денонощие на Черния петък и Кибер понеделника в САЩ са между 2,7 млрд. и 3,07 млрд. долара.
В последните години Денят на необвързаните стана сериозна част от календара на китайските търговци. Именно Alibaba стана инициатор на пазаруването в този ден през 2009 г. Компанията ежегодно бележи рекордни обороти през тези 24 часа от годината.
Всяка година в тържествата около събитието вземат участие световноизвестни личности. През тази година това бяха Дейвид и Виктория Бекъм, холивудската актриса Скарлет Йохансон и бившата звезда от NBA Кобе Брайънт. За качествената музика се погрижи популярната група OneRepublic.
Годишното събитие е най-големият тест за новите технологии в продажбите на дребно, функционирането на пазара и бизнес моделите в Китай, заяви основателят и изпълнителен президент на Alibaba Group Джак Ма.
Новите модели в продажбите на дребно се създават, когато онлайн и офлайн продажбите, логистичните услуги, технологиите и маркетинговите данни съвпаднат по перфектен начин. В същото време това подобрява веригата на предлагането и насърчава промените в нея, обясни Ма.
В Деня на необвързаните най-много са похарчили потребителите в Шанхай, Пекин, Шенжен, Ханджоу и Гуанджоу.