Ангелкова: България е все по-привлекателна дестинация за инвестиции в туризма
Министерството на туризма си е поставило за задача да превърне страната в целогодишна туристическа дестинация
~ 2 мин.
България става все по-привлекателна дестинация за инвестиции в туризма и аутсорсинг дейностите. Стъпваме на изключително благоприятния данъчен режим и законовите стимули. Това каза министърът на туризма Николина Ангелкова пред участниците във второто издание на Пловдивския икономически форум.
Тя изнесе данни, според които над 18% от всички туристически посещения на чужденци у нас през 2018 г. са били с цел бизнес туризъм. „През миналата година страната ни е била посетена от над 1.7 млн. такива чужди туристи, което е близо 11% ръст спрямо 2017 г.“, министърът.
Тя заяви, че водеща цел на Министерството на туризма е държавата в пряко сътрудничество с бизнеса и местната власт да утвърди България като разпознаваема целогодишна дестинация. „Работим с интегрирани туристически обекти, за да се улеснят възможностите за популяризирането им и достъпът до тях. Това съживява икономиката в малките населени места и ги прави по-разпознаваеми като дестинации“, заяви Ангелкова. Тя приветства усилията на местната власт и бизнеса да работят за диференциацията на туристическите продукти и да поставят фокус върху местната специфика.
„Освен да представим богатото културно-историческо наследство на страната и разнообразната ѝ природа, искаме да предложим на нашите гости автентично усещане“, отбеляза министъра. Тя припомни мястото на страната ни сред трите най-богати държави в Европа по разкрити артефакти – у нас те са над 40 хил. Над 1600 са българските минерални извори, които предлагат много разнообразни възможности за растеж на балнео-, СПА и медикъл туризма – един от водещите специализирани видове с голям потенциал за добавена стойност на туристическите услуги. „Най-добрата оценка за нас е, когато при този голям избор туристът се върне отново в България“, подчерта тя и илюстрира това с резултатите, постигнати през последните години след създаването на самостоятелното Министерство на туризма.
През миналата година за първи път в историята на българския туризъм бяха отчетени над 9 млн. чуждестранни туристически визити, като общите постъпления в сектора са над 8.4 млрд. лв. Туризмът формира около 12% от БВП на страната и осигурява 11% от заетостта.
„За първите четири месеца на 2019 г. имаме близо 590 млн. евро приходи от международен туризъм, ръст от над 4% спрямо същия период на 2018 г. Това показва, че за последните три години вървим устойчиво в посока по-високи приходи от отрасъла. Спрямо 2015 г. се отчита ръст от 34 процента на приходите и 31% повече чуждестранните туристи. Страната ни е в топ 5 сред държавите членки на ЕС по ръст на нощувките, реализирани от чужденци в места за настаняване за периода 2015 – 2018 г.“, каза Ангелкова.