АПИ готви основен ремонт на дублиращи трасета на две магистрали
Прогнозната стойност на търга е малко над 123.3 млн. лв. без ДДС и е предвидено ремонтите да продължат около 2 години
Агенция „Пътна инфраструктура“ стартира обществена поръчка за актуализация на технически проекти и основен ремонт на две дублиращи трасета на магистралите „Хемус“ и „Тракия“. Прогнозната стойност на търга е малко над 123.3 млн. лв. без ДДС, но в документацията е записано, че ценовите предложения на участниците могат да надвишават сумата. Ремонтите ще продължат около две години.
Срокът за подаване на оферти е до 29 май.
Обществената поръчка е разделена в две позиции. Едната е за основния ремонт на около 23 километра от първокласния път София – Ботевград, който е дублиращо трасе на магистрала „Хемус“. Другата е за ремонта на 58.5 километра от първокласния път между София и Пловдив, който се явява дублиращо трасе на магистрала „Тракия“.
Целта на Агенцията е трайното подобряване на технико-експлоатационните характеристики на двата пътни участъка и възстановяване на габарита на пътя, където е необходимо. Полагане на нова асфалтобетонова настилка и възстановяването на отводняването. Основно ремонтираните отсечки ще бъдат с нова хоризонтална маркировка, ограничителни системи и пътни знаци.
Обявяването на поръчките идва на фона на открити проблеми в настилката на автомагистралите и заявката на регионалният министър Иван Шишков, който преди седмици намекна за основни ремонти и разширяване на платната.
Дублиращото трасе на „Хемус“
Ще се ремонтира трасе, преминаващо през четири населени места. Началото му започва при с. Чурек, преминава през селата Потоп и Елешница и свършва при село Яна. Предвидено е да бъдат рехабилитирани 7 големи мостови съоръжения, както и надлезите на железопътната линия и на „Хемус“ при 237-ми км.
В участъка има хоризонтални криви, изпълнени без необходимите уширения, както и участъци с недостатъчен габарит на настилката. Ширините на банкетите варират от 1 до 2 метра, като на места липсват или няма оформен банкет, става ясно от документацията към поръчката.
Стойността на ремонта е над 34.7 млн. лв. без ДДС, като срокът за изпълнение е 570 дни или година и половина.
Дублиращо трасе на „Тракия“
По тази позиция ще се ремонтира участък, преминаващ през 5 населени места. Началото започва при гр. Нови Хан, преминава през с. Вакарел, гр. Ихтиман, с. Мирово и завършва при гр. Костенец. В обхвата има 13 бр. големи съоръжения – мостове и надлез.
Отводняването е повърхностно и се извършва посредством основно необлицовани пътни окопи, които са обрасли с трева и неподдържани. Малките съоръжения - водостоци отвеждат водата от отводнителните окопи до околния терен. Видът и местоположението на малките съоръжения са определени от огледа на място. Има участъци в които няма водостоци на една дължина повече от 800м. В насипни тела над 3м липсват видими бордюри за отвеждане на водите до бетоновите улеи. Същите не са достатъчни и са в лошо експлоатационно състояние, става ясно от документацията.
Стойността на ремонта е над 88.5 млн. лв. без ДДС, а срокът за изпълнение е 720 дни или около две години.