Apple Pay, запознай се с Android Pay
Новата услуга на Google ще е много по-достъпна
Google вероятно ще обяви нов програмен интерфейс за приложения, свързани с мобилните разплащания, наречен Android Pay, на предстоящата Google I/O конференция през май, съобщава Business Insider.
Фирмите ще могат да използват Android Pay, за да увеличат броя на електронните разплащания, извършвани с един единствен клик на място (в търговската мрежа), или във виртуалното пространство. Android Pay може да е напълно отделен от Google Wallet, настоящият продукт на компанията за мобилни разплащания, макар че хората, които използват Google Wallet лесно биха могли да пренасочат сметките си към приложения, използващи Android Pay.
Компанията в момента предлага програмен интерфейс за приложения свързани с Google Wallet, който позволява на сайтовете да вградят бутон "Купи с Google", но не е сигурно дали тази практика няма да бъде преустановена след активирането на Android Pay.
Новият програмен интерфейс ще разчита на специалната система Host Card Emulation, която Google пусна с Android 4.4. Това улеснява достъпа на трети страни, използващи безжичната комуникационна технология NFC да поддържат мобилните разплащания.
Предимството на Android Pay може да се състои в това, че на клиентите няма да се налага задължително да използват Google Wallet. Откакто компанията стартира тази услуга през 2011 г., тя не е била сериозно заплашена от спиране, а във вторник преодоля една от основните си пречки, придобивайки активи от Softcard, компания за мобилни разплащания, поддържана от телекомуникационните гиганти Verizon, AT&T и T-Mobile. Сега, когато си купите нов телефон с операционна система Андроид от някой от големите американски търговци, телефонът предварително ще е снабден с Google Wallet.
Очевидни са приликите в самото име и функции на Android Pay с друг известен подобен продукт - Apple Pay. Ако приложенията и магазините за приложения започнат да използват Android Pay за мобилните си разплащания, това би бил най-лесният начин за милиардите притежатели на телефони с Android да плащат за различни покупки. За Google това би означавало придобиване на огромна база данни, която компанията може да използва за по-прецизно таргетиране на онлайн рекламите си.
Съществената разлика в начина на функциониране на Apple Pay и Google Wallet e, че Apple няма никакъв достъп до информация какво купуват потребителите и колко плащат. Google, от друга страна, „вижда“ всяка сделка, която потребителят прави.