БДЖ с нови 200 млн. инвестиции
Предвижда се инвестиране на средства за закупуване на влакове, които да се движат в направлението София - Бургас
Министърът на транспорта Ивайло Московски ще представи Проект за Стратегия за развитие на железопътния транспорт за периода от 2015 до 2020 г. В началото на месеца изпълнителният директор на БДЖ заяви, че спирането и пускането на влакове зависи от държавата.
Натрупаните задължения през годините е един от основните проблеми на БДЖ през годините. Към настоящия момент те възлизат задълженията между "БДЖ" – ЕАД и НК "Железопътна инфраструктура".на 75 млн. лв.
Проектът ще бъде внесен утре в Комисията по транспорт, информационни технологии и съобщения в Народното събрание за по-детайлна дискусия върху отделните им елементи, съобщи още министър Московски.
15 нови електромотрисни влака и 30 шинобуси да закупи БДЖ през следващите 7 години предвиждат проектопредложенията на Средносрочната стратегия за развитие на железниците и Плана за оздравяване на БДЖ.
Предвижда се инвестиране на средства за закупуване на влакове, които да се движат в направлението София - Бургас. Там поетапно се очаква да бъдат въведени в експлоатация високоскоростни жп отсечки, които ще свалят времето за пътуване между двата града до рамките на около три часа.
Акцент в Стратегията за развитие на железопътната инфраструктура е и постигане на устойчив и конкурентоспособен железопътен сектор посредством бъдещото изграждане на жп връзки, свързващи индустриални зони с националната железопътна мрежа.
Според новата стратегия, вариант за оптимизация на железопътната мрежа на база натовареност на жп инфраструктурата е възможен и чрез отдаване на концесия или предоставяне на местни власти; консервация или в краен случай демонтиране на жп линии.
Като цяло при реализиране на реалистичния вариант се предвиждат инвестиции от 210 млн. лв. за 7 години, оптимистичният предвижда капиталовложения от 430 млн. лв.
По отношение на погасяването на задълженията към кредиторите са необходими допълнителни средства в размер на около 300 млн. лв. Ако се продаде БДЖ Товарни превози, сумата може да намалее до около 134 млн лв.