Carlsberg реже прогнозите за годишна печалба
От компанията заявиха, че ще променят стратегията
Новият главен изпълнителен директор на Carslberg обяви, че ще преразгледа стратегията на компанията след слабото второ тримесечие, което принуди четвъртия най-голям производител на бира в света да намали прогнозата си за годишна печалба, съобщава Reuters.
Слабата оперативна печалба за второто тримесечие дойде след резкия спад на продажбите в Русия и на забавянето на пазара в Източна Европа. Акциите на компанията се сринаха до 8%, а печалбата през второто тримесечие спадна с 19 на сто.
Изпълнителният директор Кеес 'т Харт, който пое поста през юни, заяви, че резултатите от стратегическия преглед ще бъдат обявени едва през първата половина на следващата година. Това разочарова някои анализатори, които се надяваха те да бъдат завършени до края на тази година.
Датският пивовар не посочва каква е новата стратегия, върху която следва да се съсредоточи. Неин основен приоритет ще бъде да се справи с проблемите на пазара в Русия, заяви 'т Харт.
Резултатите се сравняват с тези на Heineken NV (HEIN.AS), третият най-голям производител на бира в света, който този месец обяви по-добри от очакваните печалби за първото полугодие.
Carlsberg беше засегната от рецесиите на Русия, по-строгите разпоредби за руския пазар на бира и конфликта в източната част на Украйна. Компанията отговори на тези загуби като започна да съкращава работни места в централата и регионалните офиси още през май.
Оперативната печалба преди данъци, лихви и амортизация падна до 2,92 млрд. датски крони (432 млн. долара) през април до юни, докато прогнозата на анализаторите беше 3.24 млрд. крони.
Междувременно, Ведомости съобщава, че Carlsberg няма планове да закрива заводи в Русия, въпреки настоящата усложнена ситуация.