Apple замени евтините часовници
Рязък спад на интереса към швейцарските часовници
Федерацията на швейцарските производители на часовници обяви първото намаляване на износа си за последните шест години. Най-силно засегнати, както сочи информацията, са относително евтините часовници. Вината за случващото се, експертите възлагат на Хонг Конг, Китай и силния франк.
През декември миналата година, износът на часовници от страната намалява с 3,8%, което е довело до първия такъв спад за последните шест години. Най-пострадали от спада са часовници в ценовия диапазон от 200-500 франка, представляващи приблизително 15% от износа. През декември миналата година, износът им намалява с 15%.
Според експерти, тази година тенденцията няма да продължи. Ръст на износа в края на 2016 г., експерти очакват около 2%.
Международните експерти определиха причините за проблемите на швейцарските производители. Те са няколко. Може би най-основните - намаляването на броя на богатите азиатци (главно в Хонг Конг)и туристите в Европа, които традиционно купуват от пътуванията си швейцарски часовници. Друг проблем е спадът в търсенето на пазара в САЩ и други ключови места.
Началото на пазарния проблем - нарастващата популярност на "умни" часовници (Apple) и дългоочакваното им влизане в пазара.
Всъщност, те причиняват особено силен удар на евтините швейцарски часовници, които потребителите са заместили с Apple Watch, още повече Apple направи и своя версия за любителите на лукса, представяйки модел на Apple Watch в сътрудничество с модна къща Hermes. И накрая, има и макроикономически проблеми - продължаващата висока ставка на швейцарския франк, тъй като през 2015 г.Швейцария премахна свързването на франка към еврото.
Акциите на Swatch Group AG (марките Swatch, Longines, Breguet, Omega и др.) се увеличават на търговията в Цюрих с 0.3%.