Четем новини предимно във Facebook и Twitter
Социалните медии изпреварват телевизията като основен източник на новини
Социалните медии са водещ източник на новини сред онлайн
потребителите, които използват основно смартфони, за да черпят информация. Това
показват резултатите от проучване, направено от Институтa за изследване
на журналистиката. Проучването е обхванало 26 страни в Европа, Азия, Северна
Америка и Южна Америка, пише БТА.
Над половината потребителите на интернет черпят новини от Facebook, YouTube и
Twitter и други социални медийни платформи, отказвайки да плащат за получената
информация и прибягвайки до блокиране на рекламите, което се отразява върху
приходите на издателите.
Безплатното разпространение чрез социалните
платформи създава възможност новините да стигат до повече читатели, но за
издателите става все по-трудно да получават признание и да осъществяват връзка
с публиката.
Facebook играе все по-съществена роля в разпространението
на онлайн новини – 44% от потребителите използват социалната мрежа, за да
черпят информация. Следват YouTube с 19 на сто и Twitter с 10 на сто.
36% от потребителите предпочитат новините да бъдат подбирани за тях от алгоритми, в сравнение с 30 на сто, които разчитат на редакторски или журналистически подбор, въпреки опасенията, че по този начин могат да пропуснат ключова информация или различни гледни точки.
За първи път социалните медии изпреварват телевизията като основен източник на новини за потребителите във възрастовата група между 18 и 24 години. 28% от хората на тази възраст посочват социалните медии като основен източник на новини в сравнение с 24%, които гледат телевизия, за да се информират.
Над половината от потребителите използват смартфоните си за достъп до онлайн новини. Тази практика е най-разпространена в Швеция - сред 69% от ползвателите на интернет. Следват Корея с 66% и Швейцария с 61%.