Daimler атакува Tesla и VW с нов изцяло електрически камион
Той ще бъде в производство до 2021 г.
~ 1 мин.
Daimler AG представи изцяло електрически камион, който ще бъде в производството през 2021 г., в опит да се съревновава с европейските и американските си конкуренти, включително Tesla Inc, съобщава Ройтерс.
Камионът Freightliner eCascadia може да измине 400 километра (250 мили), предназначен е за превоз на товари с регионална дистрибуция или за пристанищни услуги. За сравнение, камионът на TeslaSemi - който се очаква да е готов до 2020 г. - ще бъде подходяща и за превози на по-дълги разстояния с диапазон от 500 мили.
Daimler представи и друг модел Freightliner - eM2 106, от среден клас, с диапазон до 230 мили, предназначен също за доставки на кратки разстояния, например на напитки. Ниша, която някои анализатори виждат като "златна" на нововъзникващия пазар на електрически камиони.
Германският производител заяви, че ще предостави общо 30 прототипа от двата модела на свои клиенти по-късно тази година за полеви тестове.
Daimler, като най-големият производител на камиони в света, има какво да губи от засилващата се конкуренция на електрическите камиони, коментира агенцията.
Базираната в Илинойс компания Navistar International Corp партнира с Volkswagen AG, която планира да инвестира 1.7 милиарда долара за електрически превозни средства, автономни автомобили и системи базирани на облака до 2022 г., в пускането на собствен модел електрически камион в Северна Америка до края на 2019 г.
Daimler, с пазарна капитализация от 66,4 милиарда долара и най-известна с луксозната си марка Mercedes-Benz, има 40% дял от пазара на тежкотоварни камиони в Северна Америка на стойност 39 милиарда долара.
Камионът Freightliner eCascadia може да измине 400 километра (250 мили), предназначен е за превоз на товари с регионална дистрибуция или за пристанищни услуги. За сравнение, камионът на TeslaSemi - който се очаква да е готов до 2020 г. - ще бъде подходяща и за превози на по-дълги разстояния с диапазон от 500 мили.
Daimler представи и друг модел Freightliner - eM2 106, от среден клас, с диапазон до 230 мили, предназначен също за доставки на кратки разстояния, например на напитки. Ниша, която някои анализатори виждат като "златна" на нововъзникващия пазар на електрически камиони.
Германският производител заяви, че ще предостави общо 30 прототипа от двата модела на свои клиенти по-късно тази година за полеви тестове.
Daimler, като най-големият производител на камиони в света, има какво да губи от засилващата се конкуренция на електрическите камиони, коментира агенцията.
Базираната в Илинойс компания Navistar International Corp партнира с Volkswagen AG, която планира да инвестира 1.7 милиарда долара за електрически превозни средства, автономни автомобили и системи базирани на облака до 2022 г., в пускането на собствен модел електрически камион в Северна Америка до края на 2019 г.
Daimler, с пазарна капитализация от 66,4 милиарда долара и най-известна с луксозната си марка Mercedes-Benz, има 40% дял от пазара на тежкотоварни камиони в Северна Америка на стойност 39 милиарда долара.