Децата ще изучават буквите в друг ред
Целта е по-бързо да започнат да четат на срички, обясни Кунева
~ 2 мин.
Изучаването на буквите в първи клас в друг ред се прави с цел децата по-бързо да започнат да четат на срички, обясни в интервю за БНР министърът на образованието Меглена Кунева.
Букварът няма да се сменя, а само ще се преподава по нова методология, допълни още тя. "За общо успокоение мога да кажа, че от буквата "ч" нататък може да се използва и старият буквар. Но уверявам ви, след стотици срещи, които направихме сред учителите в първи и в пети клас, притеснения сред учителите за това няма. Много от нашите слушатели ще си спомнят, че е имало такава система за изучаване на буквите. Тя се оказва според психолози, педагози по-успешна и затова сега се въвежда по този начин", каза Кунева. Тя уточни, че от февруари нататък вече се минава на читанката.
За учебника по математика е подготвено само приложение. Става въпрос за смятането по десетици, оттам на практика материалът е същият.
Учениците от втори и трети клас вече няма да повтарят класа. "Министерството не може самоволно нито да отива против закона, нито да го изменя, макар и по някои текстове да има много въпроси. Това е такъв текст", обясни Кунева. Аргументът на законодателят е, че най-напред трябва да си дадем сметка, че една голяма част от децата, които повтарят, или децата, които биха повтаряли, са деца, за които българският език не е майчин. Какво се случва, ако такова дете се остави да повтаря първи и втори клас? Безспорно отблъскване от процеса, изоставане от своя випуск и негативно отношение към училището, изтъкна просветният министър.
Кунева обясни предложението на министерството на образованието - с предучилищното образование да се компенсират тези затруднения, с които в други години децата влизат в първи клас. А и в новия закон са предвидени много допълнителни часове, които могат да се вземат както през учебната година, така и през ваканцията.
"Оценки има, но те не са така, както сме свикнали, а "отлично се справяш", "малко не ти достига", "има незначителни пропуски"", обясни Кунева. Според нея от една страна, това ще даде повече информация на родителите, а от друга ще накара и учителите внимателно да подберат думите, с които да опишат прецизно какво не достига на детето.
Букварът няма да се сменя, а само ще се преподава по нова методология, допълни още тя. "За общо успокоение мога да кажа, че от буквата "ч" нататък може да се използва и старият буквар. Но уверявам ви, след стотици срещи, които направихме сред учителите в първи и в пети клас, притеснения сред учителите за това няма. Много от нашите слушатели ще си спомнят, че е имало такава система за изучаване на буквите. Тя се оказва според психолози, педагози по-успешна и затова сега се въвежда по този начин", каза Кунева. Тя уточни, че от февруари нататък вече се минава на читанката.
За учебника по математика е подготвено само приложение. Става въпрос за смятането по десетици, оттам на практика материалът е същият.
Учениците от втори и трети клас вече няма да повтарят класа. "Министерството не може самоволно нито да отива против закона, нито да го изменя, макар и по някои текстове да има много въпроси. Това е такъв текст", обясни Кунева. Аргументът на законодателят е, че най-напред трябва да си дадем сметка, че една голяма част от децата, които повтарят, или децата, които биха повтаряли, са деца, за които българският език не е майчин. Какво се случва, ако такова дете се остави да повтаря първи и втори клас? Безспорно отблъскване от процеса, изоставане от своя випуск и негативно отношение към училището, изтъкна просветният министър.
Кунева обясни предложението на министерството на образованието - с предучилищното образование да се компенсират тези затруднения, с които в други години децата влизат в първи клас. А и в новия закон са предвидени много допълнителни часове, които могат да се вземат както през учебната година, така и през ваканцията.
"Оценки има, но те не са така, както сме свикнали, а "отлично се справяш", "малко не ти достига", "има незначителни пропуски"", обясни Кунева. Според нея от една страна, това ще даде повече информация на родителите, а от друга ще накара и учителите внимателно да подберат думите, с които да опишат прецизно какво не достига на детето.