Disney+ стартира в България през юни
Услугата ще размести стрийминг пазара, който в момента е доминиран от Netflix
Стрийминг услугата Disney+ стъпва в България и официално ще стартира платформата си на 14 юни 2022 г., обявиха от компанията. Навлизането у нас е част от предстоящото това лято разширяване в 42 страни и 11 нови територии.
Цените за българския пазар са 7.99 евро на месец, или 79.90 евро за годишен абонамент. Срещу тях потребителите получават достъп до оригинално съдържание и филми на Disney, Pixar, Marvel, Star Wars и National Geographic и др.
Услугата позволява едновременно гледане на до 4 устройства, неограничено изтегляне на съдържание на до 10 устройства и добавяне на до 7 различни профила. Има опция и за създаване на детски профили с родителски контрол.
Стриймингът в България
Disney+ навлиза в страната, където вече се конкурират други утвърдени играчи. С 31% пазарен дял към края на 2021 г. номер едно в България е Netflix, следван от HBO Go (16%), услугата на Amazon – Prime Video (15%), тази на Apple – Apple TV+ (10%) и MUBI (6%).
Оставащите 22% от пая са разпределени между множество други доставчици, сочат данните на платформата JustWatch.
Disney+ на гребена на вълната
Стрийминг услугата стартира глобално през ноември 2019 г., а няколко месеца по-късно се насочи и към Европа. Макар че тя все още не е устойчива откъм пазарна гледна точка, по време на пандемията от коронавирус се оказа важен източник на приходи за компанията майка Walt Disney, чиито тематични паркове трябваше да затворят врати за посетители. За сметка на това COVID даде тласък именно на стрийминга, а Disney+ се възползва.
Потвърждават го и последните финансови резултати. През тримесечието, завършващо на 1 януари 2022 г., платформата е добавила 11.8 млн. абонати, а приходите ѝ са скочили с повече от очакваното – с 34% до 21.82 млрд. долара. За цялата година потребителите ѝ са се увеличили с 37%.
Силните резултати на Disney+ през въпросното тримесечие помогнаха на услугата да намали разликата с лидера Netflix. Анализаторите обаче отбелязват, че част от този тласък се дължи на предложения общ пакет между трите стрийминг услуги на Disney – Disney+, ESPN+ и Hulu Live.
С навлизането на Disney+ в още 42 страни през лятото на 2022 г. международният растеж може да се окаже по-важен от този в САЩ“, прогнозира през февруари Джо Маккормак, старши анализатор в Third Bridge, цитиран от Reuters.