dm България планира да сложи станции за получаване на онлайн поръчки
Модернизиране на магазините и каси на самообслужване са сред целите на компанията в страната
Дрогерийният бизнес се утвърждава все повече в България, като концепцията всяка година печели нови клиенти заради разнообразието от продукти. Ако допреди Covid периода повечето хора смятаха, че това са магазини за козметика, постепенно разбирането на клиента се променя, че това са обекти, в които може да откриеш все повече артикули.
Това доказват и финансовите резултати на една от най-големите дрогерии у нас – dm България – която тази година отбелязва 15 години присъствие на българския пазар. Те бяха представени от председателя на Управителния съвет на компанията Андрей Петров.
Ръстове
Оборотът на компанията за предходната финансова година 2023/2024, приключила в края на септември, расте с 28% до 397.7 млн. лв. През този период са открити 7 нови магазина под бранда, а общо обектите в страната вече са 114.
Инвестициите също нарастват, като за миналата година са 14 млн. лв., вложени в нови магазини и модернизиране на съществуващите. Във веригата месечно пазаруват почти 1.6 млн. души.
През следващата година, наред с отварянето на нови магазини, dm ще продължи и с обновяването на обектите си. Компанията инвестира в нов облик на фасадите, иновативни акценти в дизайна и цялостно подобряване на атмосферата на пазаруване в магазините. За по-голямо удобство на клиентите се планират и каси на самообслужване – първоначално в шест магазина, след което поетапно ще бъдат въвеждани и в още.
Разрастването на бизнеса налага и разширяване на площта на логистичния център на компанията в Елин Пелин. През миналата година складовата площ е увеличена до над 19000 m², рампите на съоръжението са удвоени, площта за приемане на стока – утроена, а капацитетът за складиране е за над 5000 двуметрови палетоместа повече. Като част от проекта е увеличена и зоната за обслужване на онлайн поръчките.
Онлайн пазар
По-младите клиенти предпочитат да пазаруват онлайн, но в България този тип търговия е в начален етап“, коментира Цонка Иванова-Терзиева, управител на dm България с ресор „Маркетинг и снабдяване“.
За миналата година компанията регистрира ръст от близо 53% в онлайн продажбите и увеличение от около 55% на поръчките през онлайн магазина и приложението „Моят dm“.
Тя съобщи, че продължава да расте броят на клиентите, които избират продуктите си онлайн и след това ги вземат на място с услугата за експресно получаване в избран от тях магазин след само 90 минути. През последната година всеки трети клиент, поръчал онлайн, е предпочел този начин на пазаруване. За да стане той още по-удобен, в бъдеще се планира в избрани магазини на dm да бъдат разположени станции за получаване на поръчките.
През финансовата 2023/2024 г. изтеглянията на приложението са се увеличили с 66% спрямо предходната финансова година, като през него са минали 64% от всички онлайн поръчки.
Нашето приложение е не само платформа за пазаруване, но и източник на информация и вдъхновение. То добре илюстрира интеграцията на различните възможности за пазаруване при нас, към която се стремим с цел да осигурим пълнота на клиентското преживяване“, коментира Цонка Иванова-Терзиева.
Настоящето е зелено
От dm на глобално ниво се фокусират върху намаляването на въглеродния отпечатък. През тази година компанията успя да реализира целта си да въведе LED осветление във всички свои магазини и разположи фотоволтаична система на покрива на разпределителния си център, която ще покрива част от нуждите на сградата. Компанията има фотоволтаици на още два свои обекта – в София и в Кърджали – и използва „зелена“ енергия в 100% от обектите, за които има директен договор с доставчика на електроенергия.
Компанията разполага в мрежата си и станции за повторно пълнене на биопрепарати и продължава с кампанията „Ще остана опаковка и в следващия си живот“, чрез която до момента са събрани над 20 тона празни пластмасови опаковки от козметични продукти и перилни и почистващи препарати.