Добавката на алтернативно мляко става безплатно в Starbucks
Американската кафе веригата ще ограничи промоциите, опитвайки се да върне премиум облика си
Напитката от Starbucks със соево, овесено, бадемово или кокосово мляко вече не трябва да се таксува допълнително.
От следващата седмица клиентите на кафе веригата вече няма да плащат повече за добавяне на продукт към поръчката, който не е от животинско мляко. Компанията каза, че премахването на допълнителната такса ще спести на клиентите около 10% спрямо досегашните им поръчки.
Използването на заместители на млякото стана тенденция при клиентите на Starbucks през последните години, заедно с немлечни алтернативи в магазините за хранителни стоки. През 2021 г. кафе веригата добави овесено мляко към менюто си. Нетрадиционното мляко се превърна във втората най-често срещана добавка към поръчката в Starbucks след добавянето на чаша еспресо.
Това е една от няколкото промени, които американската компания направи под ръководството на новия изпълнителен директор Брайън Никъл, който зае пост през септември.
В сряда Starbucks отчете трето поредно тримесечие на спад в продажбите и спад на посещенията на клиенти.
Към това трябва да се добави, че кафетериите на веригата в глобален мащаб, отворени поне от една година, са намалели със 7% през последното тримесечие, а броят на клиентските транзакции спадна с 8%.
Нашите финансови резултати бяха много разочароващи“, каза Никъл по време на разговора за приходите на компанията за тримесечието. „Ясно е, че трябва да променим фундаментално нашата стратегия, за да спечелим обратно клиенти и да се върнем към растеж.“
Ограничаване на промоциите
Starbucks намалява промоционалните оферти чрез мобилното си приложение, за да накара клиентите да плащат пълната цена за техните кафета и чайове. Никъл се стреми да препозиционира Starbucks като първокласна марка, която стои далеч от отстъпките.
Въпреки че намалява отстъпките, компанията не планира да повишава цените през следващата година. През последните две години Starbucks ги повиши значително и това отблъсна някои клиенти.
Компанията също каза тази седмица, че елиминира противоречивите си напитки със зехтин от менюто – по-малко от година след пускането им.
Гамата от напитки Oleato ще бъде елиминирана от менютата на Starbucks в САЩ и Канада в началото на ноември, част от плановете на Никъл да намали менюто, което той наскоро нарече „прекалено сложно“.
Starbucks планира да върне станциите за подправки на самообслужване в обектите. Компанията ги премахна в началото на COVID пандемията през 2020 г.
Kлиентите го искат, а нашите баристи казват, че това би им помогнало да ускорят поръчките“, каза директорът на компанията.
Баристите, които изписват на ръка имената на клиентите върху поръчките си за напитки с маркер, също ще се завърнат, част от стратегията на Никъл да пресъздаде атмосферата на кафенето в конгломерата и да добави „човешко докосване“.