Екоизисквания скараха министрите на транспорта и екологията на Германия
Министерство на околната среда в Берлин предложи по-агресивни цели за намаляване на емисиите, отколкото Европейската комисия
~ 1 мин.
Германският министър на транспорта остро разкритикува колегата си, отговарящ за околната среда и екологията, тъй като последният планира по-строги изисквания за емисиите от колите в Европейския съюз, пише Reuters. Причината за критиката от страна на транспортния министър Андреас Шойер е фактът, че правителството в Берлин не може да намери начин да намали замърсяването без да има съкращения на работни места.
„Ние не се нуждаем от произволно, политико-идеологически емисионни ограничения, а от реалистични, технически осъществими граници“, заяви Шойер пред германското списание Der Spiegel и добави: „Не участвам в унищожаването на една водеща европейска индустрия!“.
Германското Министерство на околната среда представи позиция, че емисиите въглероден диоксид от автомобилите и лекотоварните превозни средства до 2030 г. трябва да бъдат намалени наполовина, отколкото ще е равнището им през 2021 г. Тази цел е близка с предложението от Европейската комисия за намаляване на емисиите с 30%. Германският министър на околната среда Свеня Шолце също така иска 25% редуциране до 2025 г. ЕК до тогава иска 15% понижение.
По-рано тази седмица Шолце коментира, че германските автопроизводители имат морално задължение да променят силно замърсяващите дизелови автомобили по пътищата на страната. Тя обаче също така призна, че правителството няма законови инструменти да ги задължи да го направят.
„Ние не се нуждаем от произволно, политико-идеологически емисионни ограничения, а от реалистични, технически осъществими граници“, заяви Шойер пред германското списание Der Spiegel и добави: „Не участвам в унищожаването на една водеща европейска индустрия!“.
Германското Министерство на околната среда представи позиция, че емисиите въглероден диоксид от автомобилите и лекотоварните превозни средства до 2030 г. трябва да бъдат намалени наполовина, отколкото ще е равнището им през 2021 г. Тази цел е близка с предложението от Европейската комисия за намаляване на емисиите с 30%. Германският министър на околната среда Свеня Шолце също така иска 25% редуциране до 2025 г. ЕК до тогава иска 15% понижение.
По-рано тази седмица Шолце коментира, че германските автопроизводители имат морално задължение да променят силно замърсяващите дизелови автомобили по пътищата на страната. Тя обаче също така призна, че правителството няма законови инструменти да ги задължи да го направят.