Европа става новата Силициева долина
Рисковите инвеститори ще вложат милиони на Стария континент
Рисковите инвеститори все по-често обръщат поглед от Силициевата долина и Азия към Европа. Компании като Salesforce, Microsoft, Intel Corp. и Google търсят обещаващи млади технологични компании на Стария континент, пише Bloomberg. Интерес представляват всякакви компании – от такива за мобилни разплащания до създатели на игри и софтуер за облачни услуги.
Защо погледите се обръщат към Европа? Причината е цената. В доста отношения стартъпите в Берлин, Лондон, Париж и Стокхолм са много-по евтини, отколкото в САЩ, затова големите компании като Microsoft и Salesforce могат да се възползват от добре подготвени технически кадри и нови идеи за по-малко пари. Нещо повече, рисковият капитал в Европа е относително малък през последните години след дотком балона. Затова стартъпите са зажаднели за американски пари, които да им помогнат да израснат и да станат глобални.
„Никога досега не е имало период с толкова иновации от Европа. Когато дойда тук, календарът ми е пълен с интересни компании, които да посетя”, каза Джон Соморяй, който ръководи Salesforce Ventures и през октомври обяви бюджет от 100 млн. долара за инвестиции в региона.
От години европейските стартъпи работят на местния пазар, разраствайки се много бавно. Пример за това е германската социална мрежа Xing, немската версия на LinkedIn. Тя все още съществува, но професионалистите в сферата на технологиите, банките и журналистиката използват LinkedIn.
Компании като Google Ventures са подготвили доста средства за европейския пазар. Самата тя е отделила 125 млн. долара за инвестиции в различни технологични компании, сред които Kobalt и Oxford Science Innovation.
Берлин се оказва доста търсена дестинация и в последните години засенчва Лондон. В германската столица за първата половина на годината са инвестирани 1.93 млрд. евро в стартъпи. Това е три пъти повече отколкото през 2013 година.