Facebook тества бутона „купи“
Потребителите ще могат да пазаруват стоки директно от мрежата
Facebook Inc (Фейсбук) иска потребителите на мрежата й да пазаруват дрехи и други продукти, без дори да излизат от мобилното й приложение в телефоните си. В понеделник от компанията обявиха, че започват тестове на нова функция, която позволява директно пазаруване от Фейсбук приложението в смартфоните, съобщава Ройтерс.
Намерението на компанията е да конкурира лидера в електронната търговия Amazon Inc.
В момента много малка група потребители пазарува през телефона си, защото става бавно и тромаво. Facebook обаче се надява да направи този процес по-лесен и бърз, печелейки милиони долари. В момента мобилните покупки са под 2% от всички онлайн продажби, според изследване на eMarketer.
"Искаме да дадем на хората възможност да намират продуктите, от които се интересуват, на своите мобилни устройства и да подпомогнем бизнеса с търговията", обяви Ема Роджърс, ръководител на продуктовия маркетинг за търговия на Facebook.
Сред новите функции са такива, които препращат потребителите към специфични брандове, без да отварят нов сайт. Така при кликане върху реклама на даден бутик, например, се отваря разширена страница, която представя продуктите.
Потребителите ще имат възможността директно да купят интересуващите ги стоки чрез бутона “buy now” (купи сега),който ще бъде въведен.
Мрежата, която вече има 1,5 млрд. потребители, въведе също и нова секция в приложението си, която директно препраща потребителя към шопинг страница, където те могат да избират от различни брандове. Предвижда се броят на продуктите и артикулите да се разширява с времето.