Фишинг атаките засягат 60% от интернет потребителите в България
Делът в Европейския съюз е много по-малък
~ 2 мин.
Фишинг атаките, които имат за цел да събират информация за потребителите от всякакъв вид мобилни устройства, засягат между 53 и 60% от потребителите в България. Това каза Иван Станчин, старши мениджър „Информационна сигурност“ в УниКредит Булбанк по време на конференция на тема „Дигиталното банкиране – бъдещето днес“. За сравнение, в Европейския съюз делът е средно 40%, а в Източна Европа – 49%.
Причината за високия процент в България според Станчин е, че голяма част от потребителите ползват нелицензиран софтуер и антивирусни програми. „Трябва да проверяваме внимателно идентичността на подателите на имейлите, които получаваме и да не предоставяме свои лични данни. Колкото и да са необходими социалните медии, по-добре е да качваме колкото се може по-малко лична информация в тях, а при сърфирането в интернет да не се подвеждаме по различни реклами, предлагащи ни регистрация в сайтове и предоставяне на данни“, съветва експертът.
Дигитализацията е навсякъде около нас, банките се дигитализират също, за да отговорят на промененото поведение на клиентите. Това посочи Юлиян Влахов, директор Управление „Алтернативни канали“ на УниКредит Булбанк.
Влахов очерта новите тенденции в поведението на всички нас и отбеляза, че навлизането на новите технологии до такава степен променя ежедневието ни, че пренебрегването им, от който и да е бизнес, вече е невъзможно. Все по-рядко използваме фотоапарати, защото правим снимки със смартфоните си, четем книги на мобилни устройства, работим непрекъснато с компютър и телефон, и дори когато се забавляваме с приятели, също сме с телефоните или таблетите си. Все по-голяма част от световната търговия се извършва онлайн, огромни търговски компании не притежават дори и един физически магазин, а правят огромни продажби. Медии, транспортни фирми, хотели, летища – всички използват онлайн платформи, където клиентите имат достъп до различни услуги.
Във финансовата сфера промените са не по-малки. Големи IT компании и сайтове за пазаруване използват голямата си клиентска база и предлагат различен вид финансови услуги.
„Банките също вече са високо технологични компании - започнахме да следим информацията за своите клиенти, използвайки големи бази данни. Осъзнахме, че можем да си партнираме с финтех компаниите“, посочи Влахов. В УниКредит Булбанк общо 80% от контактите на клиенти с банката минават през дигитални канали – през интернет и мобилното банкиране, през кол центъра на банката и залите за самообслужване във филиалите. Над 70% от операциите са дигитални, както и сериозен дял от продажбите.
Причината за високия процент в България според Станчин е, че голяма част от потребителите ползват нелицензиран софтуер и антивирусни програми. „Трябва да проверяваме внимателно идентичността на подателите на имейлите, които получаваме и да не предоставяме свои лични данни. Колкото и да са необходими социалните медии, по-добре е да качваме колкото се може по-малко лична информация в тях, а при сърфирането в интернет да не се подвеждаме по различни реклами, предлагащи ни регистрация в сайтове и предоставяне на данни“, съветва експертът.
Дигитализацията е навсякъде около нас, банките се дигитализират също, за да отговорят на промененото поведение на клиентите. Това посочи Юлиян Влахов, директор Управление „Алтернативни канали“ на УниКредит Булбанк.
Влахов очерта новите тенденции в поведението на всички нас и отбеляза, че навлизането на новите технологии до такава степен променя ежедневието ни, че пренебрегването им, от който и да е бизнес, вече е невъзможно. Все по-рядко използваме фотоапарати, защото правим снимки със смартфоните си, четем книги на мобилни устройства, работим непрекъснато с компютър и телефон, и дори когато се забавляваме с приятели, също сме с телефоните или таблетите си. Все по-голяма част от световната търговия се извършва онлайн, огромни търговски компании не притежават дори и един физически магазин, а правят огромни продажби. Медии, транспортни фирми, хотели, летища – всички използват онлайн платформи, където клиентите имат достъп до различни услуги.
Във финансовата сфера промените са не по-малки. Големи IT компании и сайтове за пазаруване използват голямата си клиентска база и предлагат различен вид финансови услуги.
„Банките също вече са високо технологични компании - започнахме да следим информацията за своите клиенти, използвайки големи бази данни. Осъзнахме, че можем да си партнираме с финтех компаниите“, посочи Влахов. В УниКредит Булбанк общо 80% от контактите на клиенти с банката минават през дигитални канали – през интернет и мобилното банкиране, през кол центъра на банката и залите за самообслужване във филиалите. Над 70% от операциите са дигитални, както и сериозен дял от продажбите.