Фонд от Силициевата долина финансира български стартъп
Leanplum набира 29 млн. долара Leanplum набира 29 млн. долара
Българският стартъп Leanplum, който работи в сферата на мобилния маркетинг е получил финансиране в размер на 29 млн. долара. Водещият инвеститор е Canaan Partners, като участие също взимат и настоящите акционери Kleiner Perkins Caufield & Byers (KPCB) и Shasta Ventures. От създаването си през 2012 г. компанията е набрала общо 46.3 млн. долара.
Leanplum ще използва новите средства за разширяване на отделите по разработка на софтуер, продажби и маркетинг, както и агресивно глобално разрастване.
Джойдийп Бхатачария, бивш инвеститор от Shasta Ventures, който наскоро се присъедини към Canaan Partners, ще се върне в борда на директорите на Leanplum.
Leanplum е най-бързо развиващият се стартъп в България, привлякъл най-мащабното финансиране от инвеститори в Силициевата долина. В последните две години компанията утроява приходите си ежегодно и се очаква това да се повтори и през 2016 г. Бързото развитие на Leanplum доказва необходимостта от софтуер, който отразява еволюцията на маркетинга в един мобилен свят. Над 100 водещи марки, сред които Tesco, Macy's и Tinder, се възползват от интегрираната мобилна платформа на Leanplum.
„Работя с Leanplum от създаването на компанията и видях как тя бързо набра скорост на пазара. Наскоро се присъединих към Canaan, за да се концентрирам върху инвестициите ни в мобилните и SaaS корпоративни решения. Вълнувам се, че ще се върна в борда на директорите на Leanplum, за да дам подкрепата си в този период на изключителен растеж," заяви Джойдийп Бхатачария, партньор в Canaan Partners. „Докато светът става все по-мобилен, уеб-центрираните маркетингови платформи изостават в развитието си. Така се създава възможност за промяна на този пазар за милиарди. Leanplum създава водещата маркетингова платформа за мобилното поколение."
Един от клиентите на Leanplum е приложението за запознанства Tinder, което използва маркетинговата платформа, за да комуникира по-персонализирано с потребителите си по цял свят. Наскоро Tinder обяви партньорство със Spotify, чрез което ще интегрира музика в профилите на потребителите си и ще използва Leanplum, за да оптимизира услугата.
„За Tinder е от огромно значение да оптимизира и персонализира цялостно мобилното си приложение. Интегрираната платформа на Leanplum за мобилни съобщения и А/Б тестване в приложенията превъзхожда в голяма степен продуктите, които предлагат различните услуги самостоятелно," каза Мария Жанг, вицепрезидент на инженерния отдел на Tinder. „С решението си за цялостна оптимизация и допълнителна поддръжка на имейл, Leanplum ни помага да предоставим невероятно приложение, което насърчава създаването на милиони нови връзки.
Leanplum ще използва новото финансиране, за да разшири международната си дейност и възможностите на мобилната си маркетингова платформа, като включи поддръжка на допълнителни канали за комуникация, като например имейл. Имейл възможностите на Leanplum бяха изпробвани на практика през последните шест месеца в бета тест с водещи марки, които изпратиха милиони имейли. Днес бета тестът приключва и услугата се предлага на всички клиенти.
Leanplum следи действията на един милиард потребители и обработва над 4 милиарда заявки на ден - число, което се очаква да се утрои до края на годината, достигайки 12 милиарда заявки дневно. С този огромен обем от данни Leanplum постига безпрецедентен мащаб и уникални познания относно ролята на мобилния маркетинг върху поведението на потребителите.