Google плаща $40 млн. за интелектуална собственост на модния бранд Fossil
Технологичният гигант все още няма свой смарт часовник
~ 2 мин.
Google обяви сделка за 40 млн. долара за закупуването на интелектуална собственост от модната марка Fossil, за да внедри нова технология за „умни“ часовници в своята платформа за носими устройства Wear OS.
В рамките на сделката Google ще придобие и част от научно-изследователския екип на Fossil, който е разработил въпросната, а според Business Insider и мистериозна иновация. Нито една от компаниите досега не давала подробности за технологията.
Fossil твърди, че след сделката ще запази над 200 от служителите в R&D звеното си и ще продължи да фокусира дейността си в разработването на иновационни продукти.
В интервю за тематичния блог Warebles главният стратег по дигитализацията на Fossil Грег Маккилви коментира, че сделката с Google ще доведе до „нова продуктова иновация, която все още не е на пазара“. От думите му става ясно още, че технологията се е родила след придобиването от модния бранд на хай-тек фирмата Misfit за 260 млн. долара през 2015 г.
Стейсъ Бър, вицепрезидент на звеното по продуктовия мениджмънт на Wear OS на Google, заяви също пред Warebles, че сегашната сделка е фокусирана главно върху привеждането на новата технология в цялата системата Wear OS.
„Видяхме технология, която те разработваха и преценихме, че тя би могла да бъде представена по-широко, ако Google я има“, казва Бър и уточнява, че става дума за въвеждането на „чудесни функции за най-широк кръг от потребители“.
Google отдавна си партнира с Fossil в областта на „умните“ часовници, предоставяйки своята Wear OS на модната марка. Операционната система се използва и от играчи като LG, Tag Heuer и Movado. Междувременно самата Google все още не е разработила свой смарт часовник, затова пък сделката с Fossil може да се приеме като знак за нарастващата ангажираност на компанията в областта на носимите устройства.