iPhone получи ъпдейта, който толкова притеснява Facebook
Новите правила объркват бизнес модела на социалната мрежа
Аpple пусна iOS 14.5, голямата софтуерна актуализация на операционната система за iPhone. Тя идва с много нови функции, като обновленията на Siri, Podcasts, Apple News и поддръжка за най-новите контролери за игрови конзоли. С нея настъпват и промени в поверителността, от който Facebook се притеснява толкова много.
Именно измененията в условията за споделянето на лични данни, с които Apple иска да даде повече прозрачност и контрол върху приложенията, е най-интересното. Става дума за правилата, по които другите компании, собственици на мобилни апликации, ще могат да следят хората и тяхното потребление, на база на което да им предлага реклами. А това е основа част от бизнес модела на Facebook – способността за ефективно насочване на съдържание.
С новата актуализация потребителите на iPhone ще бъдат запитани при отваряне за първи път на приложение дали ще разрешат то да следи тяхното поведение в приложенията и сайтовете на други компании. Човек ще има две опции – да позволят това или да откажат. Идеята на Apple е всяка апликация да въведе възможност за активно (не)съгласие за следене.
Евентуален отказ обаче няма да означава спиране на рекламното съдържание, а само това, че то вече няма да е персонализирано според потребителските навици, т.е. човек ще получава такива, но е много вероятно те да не отговарят на интересите му.