iPhone е най-печелившият продукт в САЩ
На второ място са цигарите Marlboro, а на четвърто е Coca-Cola
iPhone е най-печелившият продукт в САЩ, сочи проучване на MarketWatch. Устройството държи една пета от световния пазар за смартфони и около 40% от американския.
iPhone държи най-големият дял в индустрията на Apple и осигурява около 40% от оперативната печалба на компанията. Само за 2012 г. технологичният гигант е продал 125 млн. телефона, което е със 73% повече от предходната година, а маржът на печалбата е минимум два пъти по-голям от този на iPad.
Една от основните причини за големия ръст в продажбите и високите печалби на Apple е партньорството с телеком операторите. Дори и в момента, когато печалбата на компанията пада, тя е по-висока от тази на останалите американски продукти.
На второ място в проучването на MarketWatch като най-печеливш продукт в САЩ се нареждат цигарите Marlboro, маржът при които е 30%. В челната петица попадат и енергийната напитка Monster с марж 26.7%, Coca-Cola (25%) и бебешката храна Enfamil (24%).