IKEA спира да издава емблематичния си каталог
Шведската компания отчита спад в интереса към хартиеното издание и увеличение при онлайн покупките
Шведският мебелен гигант IKEA реши да прекрати издаването на каталога си - една от най-дългогодишните публикации в света, съобщава Reuters. От компанията обясняват, че краят на емблематичния каталог, познат на всички почитатели на марката, идва заради преориентирането на потребителите към сайта и онлайн покупките.
70-годишният каталог достигна своя връх на търсене през 2016 г., когато над 200 милиона копия бяха разпространени сред домакинствата и магазините на IKEA, на повече от 50 пазара.
Първото му издание с участието на MK Wing Chair е разпространено в 285 000 екземпляра и се разпространява в Южна Швеция, докато последното, от тази година, е с 40 млн. копия.
Този ход е част от стремежа на IKEA да стане по-дигитална, тъй като потребителите все повече търсят вдъхновение онлайн, както и пазаруване през мрежата. През 12-те месеца до края на август онлайн продажбите на IKEA са скочили с 45%.
„Броят на копията намаля, но също така видяхме, че хората са използвали много повече нашия уебсайт, приложения и социални медии. Каталогът става все по-малко важен“, каза Конрад Грус, управляващ директор на франчайзодателя Inter IKEA Systems - подразделение на собственика на марката Inter IKEA Group.